Gå till innehåll
onsdag 05 mars 2025
Teoo

Fiesta 25 ms ???

Rekommendera Poster

Är det någon som vet något om motorseglaren Fiesta 25 ms? Jag har en sådan men jag vet inte vem som har tillverkat den, vem designern är och från vilket land den är etc. Jag vet egentligen inte nåt. Jag är mycket tacksam om du skriver nåt om min båt om du vet något.

post-10001003-1394235785,3177_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr Sobril. Det stämmer inte. Det är ingen LM-båt. Det är fel uppgifter på den sidan som du länkar till. Någon annan som vet nåt om Fiesta 25 ms.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den ser onekligen ut som en Mascot från sittbrunnen och framåt. Vilket får mig att undra om det är den jag tänker på när jag tycker att jag känner igen din båt någonstans ifrån. På något vis tänker jag på Danmark eller Tyskland, möjligen Finland, knappast England.

Du vågar dig inte på en gissning på tillverkarland? Vad är det exempelvis för motor, vilket fabrikat på merparten av beslag, luckor och fönster? Masttillverkare, märke på rullbeslag och vinchar? Språk på elpanelen? Finns det ankarrulle i fören, är pentryt på BB eller SB-sidan? Typ av spis, med grill? Sådant kan ge goda ledtrådar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett bra tips Eilean. Jag hittade den här bilden i en annons på Mascot 28. Den är väldigt lik min Fiesta 25 ms. Även invändigt är det mycket som är likt. Som jag fattar det så är Palle Mortensen designer till Mascotbåten. Frågan är om han har ritat Fiesta 25 ms och/eller om den är byggd på samma varv. Är det någon som vet en bra sida om Mascotbåtarna. Kanske jag kan där i från komma vidare med att hitta mer information om Fiesta 25 ms.

Min båt, Fiesta 25 ms, är från 1982, Motorn är Volvo Penta Md 7b Sötvattenkyld (17hk) och båtbredd 2,45.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt så vill jag veta vem som har tillverkat motorseglaren Fiesta 25 MS.

Någon som vet vem som ritat och byggt Mascot-båten? Med den informationen kommer jag kanske närmare min båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som vet vilket varv som tillverkar Mascotbåtarna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...