ciaraud 31 Postad 29 Januari , 2010 Vem är du? Känns som om det är smygreklam på gång. Vad har du för förhållande till Naveye - anställd? Ägare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LightHead 0 Postad 29 Januari , 2010 Nope, men jag har köpt båt!! Och jag vill ha ett bra larm till den!! Båten, en Ryds 530. Vår första båt och det är jättespännande! Dock så är det lite osäkert med just larmbiten. Jag läste ett test för ett tag sedan, men blev inte klokare för det. Kände inte till Naveye innan men en bekant nämnde att han hade en sådan i sin båt och han var väldigt nöjd, men man blir ju osäker när andra har problem. Egentligen hade jag väl behövt ett larm redan nu, för båten ligger på land. Hur gör ni när ni lägger upp båten? För det är väl så att vissa försäkringsbolag inte gillar att man kopplar in 220 när båten ligger på vinterförvaring? Hur fungerar det med larm då??? (En helt annan fråga,, när jag var ute och testade en båt i höstas som låg precis i mynningen till nordre älv så såg jag ett lite större skeppsvrak mellan öarna. Någon som vet vad det kan vara? Det såg i alla fall ut som ett vrak, och jag kom mig inte för att fråga killen som skulle sälja båten) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 29 Januari , 2010 Vi har ett ProEvo som vi var jättenöjda med tills det blev minusgrader då det började falsklarma. Visade sig vara ett programmeringsfel så vi fick skicka in det för omprogrammering. ProEvo har också börjat ta betalt för ett årligt abbonnemang som inte fanns från början och ingen annan har. Man kopplar larmet till båtens 12V-system och det finns ett spänningslarm i dom så men vet när man måste ner och ladda. Det finns också ett internt batteri i ProEvo så ingen tjuv ska kunna komma undan genom att koppla bort elen när motorn är igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
surfamera 1 Postad 29 April , 2012 Jag har en Trackit 2009 som jag skulle sparka igång för säsongen. Men...jag har ingen on/off markering...se bilden...jag antar att vänster är off och höger är on... Jag tog ut simkortet och satte det i telefon för att kolla hur mycket pengar det fanns kvar men jag får svaret sms-sändn misslyckats. När jag försöker ringa går det inte heller. Any clue? Jag kanske måste köpa ett nytt simkort!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gobbel 0 Postad 4 Maj , 2012 Knappen åt höger=ON. Manualen hittas här: http://www.aqualiv.se/pdfer/manualer/TrackIT_bruksanvisning.pdf Senast ändrad av Gobbel | 04 maj 2012 | 11:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser