Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Zinderella

Bavaria 29 sport

Rekommendera Poster

Hej är det någon som har erfarenhet av Bavaria 29 Sport 02-06 ?

Bra eller dålig ?

Hur går den i sjön ?

Kvalitet ?

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har tyvärr ingen erfarenhet av Bavaria 29 Sport.

Har en Bavaria 34 Sport, underbar båt, välplanerad, välbyggd, går bra i sjön, stor tank, snabb,  samt drar inte så mycket diesel.

Lycka till.

Är du ute efter en 29a så sneglar du lite på 32an men då kan du likabra köpa en 34aGlad

eller varför inte en 37a eller 42a

post-15154-1394235785,5604_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har skrivit det i tidigare trådar och jag säger det igen. Bavaria 37 Sport rockar! Fantastiskt snygg, bra alternativa drivlinor, otroliga utrymmen, snygg finish (vet att ngn gnällt om ytfinishen i stuvutrymmena - who cares?!).

Klart den båt som imponerat mest på mig dom senaste tre båtmässorna (ja det ska vara Itama som konkurrerar då) :-)

Körde den i somras och det är klart, det är en stor båt - känns större än sina 37 fot. Har inget att klaga över, stabil och rejäl, skön förarmiljö.

Skulle jag ha 1,5 MSEK över skulle jag satsa på en Bavaria 37 Sport men 29an är fin den med!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack det var ord som vämer i vinter mörkret. Synd att man inte kan ha båtplats som ändrar sig automatiskt efter båten. Då hade man kunnat köpa lite friare.

Hoppas att någon har erfarenheter från en 29á ?

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en Bavaria 29 från 2005 med Penta D6-310.

De går riktigt bra i sjön, har kört min från Nådendal till Sthlm i halvgrov sjö på Ålands hav utan några som helst problem i 20 knop.

Kvalitets- och finishmässigt går den inte att jämföra med Windy, Aquador och nåra till. Jämför med Toyota bland bilar Cool

Jag har gjort en hel del uppdateringar i form av kraftigt utökad batteribank, ankarspel iaktern, bytt till ett riktigt gasolkök, originalköket har en försvinnade liten bränslebehållare vilket skapde alldeles för mycket irritation. TV, bättre stereo osv.

Vill absolut rekommendera alternativet med singel D6 istället för dubbla kad32, kad 300 och absolut INTE bensin alternativ.

Jag kan säkert svara på det mesta du vill veta, ställ frågor bara:)

FT

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Va kul att hitta någon som vet !

Har hittat en i Danmark med 2xD3 160

Va tror du om det ?

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns på Boatshop 24.com står hos en bilhandlare i Kolding. Modell år 05

Senast ändrad av Zinderella | 18 februari 2009 | 21:42

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur är gången i lite medelgrov sjö våt eller torr ?

Kapell kpalleté ?

Tycker att det verkar trångt för jöger benet vid styrplatsen e d så ?

Hur är det med ljudvolymen vid marchfart ?

/Zindrella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser fin ut!

När jag själv letade var Tyska objekt mest prisvärt, norska dyrast.. Tyvärr har euron rusat i pris. Kan också rekommendera engelska Ancasta. Givetvis ska alla finnas på boatshop och där har du säkert redan letat med lupp. Tycker du gör rätt i att titta på 05:or då de har en fräschare, ljusare inredning än äldre. 07:or har en helt annan planlösning i cockpit plus att man tagit bort möjligheten att fälla targan fr.o.m 06.

På bilderna av den i Danmark ser det ut som traditionella reglage, inte den elektroniska modellen som jag har till D6:an. Lite synd men inget oöverkomligt.

Om jag inte missminner mig fanns det i höstas en 05:a på blocket med D6 för 900 eller möjligen 950. Kommer ihåg att jag tyckte det var alldeles för billigt och att han förstörde marknaden. Nåväl, det loppet är väl ändå kört nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När det gäller vår valuta så e det allt annat än kul. EUR 11,08 DK 1,47 fy men vad göra ?

Blunda eller pruta hårdare. Pudet är lite bättre i jämförelse med Skr en liten tröst.

När det gäller reglagen till D3 så finns det inga som är elektriska tyvär.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag träffade en norrman i somras som hade köpt en bavaria 32 segelbåt. Jag frågade om han var nöjd, det var han men skulle ha köpt en större men båtplatsen satte begränsningen. Inte pengarna. Kul att du har samma problemFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Missade detta inlägg,

Torr gång i grövre sjö, stabil och stadig.

Kapellkvalité är standard Sunbrella väv, helt ok. Värre är det med dragkedjorna, tyskarna använder sig av nån spiralvariant vars lås kärvar lätt och det hjälper inte med silikonsprej. Vi tröttnade på det ständiga användandet av polygrip och har därföe bytt smatliga 24 meter dragkedjor. Förhoppningsvis går det fortare att sätta upp kapellet denna sommar :)

Ljudvolym i marsch är väldigt behaglig, åtminstone med vad jag har att jämföra med enl. tidigare erfarenheter. Absolut inga problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gissar att du testat med stearin på dragkjedjorna ? Om inte så är det enkelt och toppen, bara att gnida med en ljusstump så är det klart.

Tillbaka till båten !

Har lagt ett bud och väntar med spänning på svaret !

Skrattande

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Nu är vi nyfikna, har de accepterat budet.

Tänk på att att ett bud ska vara tidsbegränsat.

Är budet i Svenska kronor eller? Annars får du ha stenkoll på kursen.

När jag lägger ett bud så stressar jag säljaren och säger att budet gäller tills imorgon.

Lycka till,

PS, Självklart ska du ha en båt med dubbla motorer, enbart fördelar frånsett det ekonomiska.

Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej det är tyst från den andra sidan. Tycker att det är ok till Tisdag med svaret.

Den står ju hoa en bilhandlare och jaf vet inte om de själva äger båten eller om det är ett säljuppdrag. Då kanske det tar lite tid. Gråter

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä den blev såld i Måndags gick för 88000EUR Det är bara att leta vidare !Rynkar

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo då jag har set alla dessa båtar. Tyvärr så är kostnaden för transport ca65000sek

Kollar för stunden på en Nordic Oceancraft om det nu kan vara något får vi se när man synat båten med lupp !

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Hörde ett rykte om att du ska ska till england och titta på en båt som du lagt ett bud på.

Lite nyfiken vad det är för båt samt var i England den ligger.

Blir det en Bavaria?

Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ryktet bekräftas härmed ! Vad kommer ryket ifrån ?

Objektet är en Fairline Targa 29 i Southhamton.

Vi är överens om priset så nu upp till bevis om all info stämmer och om skicket är vad som utlovats. Sedan ska man bara ordna med hemtransport. Priset på transporter é allt annat än lustigt. Hoppas dock att slutsumman på transporten understiger 60000sek.

Säljaren kunde fixa transport för 7759Pund hygglig kille va ? Man kan ju undra om det ingår Diesel för ett par år för båten idet priset ?

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

jag köpte min Bavaria 34 Sport i England.

Mått 10.70x3.50 transporten kostade 5000pund.

Båten gick med färja till Holland sen vidare till Travemunde. Färja till Trelleborg samt vidare till Malmö, Fick själv ordna lyft när väl båten kom hit. Fick även teckna en specialförsäkring.

När säljaren sa att transporten kostade 5000pund hade han ingen aning om var i sverige jag bodde!!

Lycka till.

calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem var det som utförde transporten ?

Vilket år var detta ?

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Detta var i somras, det var säljaren som ordnade transporten.

Säljaren var EssexBoatyards, www.essexboatyards.com

Transportfirman var från Holland, kör ofta till skandinavien.

Kommer tyvärr inte ihåg vad transportfirman heter.

PS, det framgår av bilden.

Calle

post-15154-1394235810,5065_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om bredtransport går under samma mått i Europa som i Sverige men Fairline 29 klarar sig utan följebil i Sverige. Är det samma mått(3.10m) i Europa borde din transport kosta mindre än för Bavaria 34.an

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena!!!

Följer denna tråd med spänning.

Blev det någon Fairline 29 Targa????

Om det inte är klart än, hoppas jag att allt går som det ska!

Önskar fortsättning...

Mvh Christoffer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...