Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Frankjohn

Havsfidra köpes!

Rekommendera Poster

Är intresserad av att köpa en Havsfidra i gott skick Från 69års och frammåt, gärna med peke.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om en lite större koster skulle vara av intresse så tror jag att signaturen Toaen snart har en fin storfidra till salu.

Om du annars är intresserad av havsfidran så har Toaen mycket information om den båten.

Ha´ t pent Smoegen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för den informationen, men jag tror att Storfidran blir för stor för mig! Den lilla Havsfidran duger gott åt mig. Ha det gott. FrankJohn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Va? Ska du sälja pärlan Tommy?

Senast ändrad av KillerBoo | 23 februari 2009 | 16:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag står i valet och kvalet.

Jag har köpt en annan båt. En Motorseglare med däckssalong och invändig styrplats. Den har kosterskrov med lång fenköl och därmed trasigt underliv. Jag har inte seglat den ännu, men den seglar nog relativt skapligt. Den har ett norska lystalet på 1,02, vad det nu innebär, en det skall väl va ungefär som det svenska. Lystalet säger ju inte allt, men det är väl ändå en finngervisning.

Egentligen borde jag sälja fidran, men jag har också tanken att segla upp den till Stockholm och ha den som sommarstuga där ett par år. (närmare barn och barnbarn)

Har också haft funderingar på att segla upp den nya båten. Det är en härlig bobåt, med mycket invändigt utrymme, men det kan inte bli förrän nästa år (2010). Jag vill ha den in i mitt båthus i Munkedal och fixa en del saker, bla täta rutorna ordentligt, de läcker på vissa ställen . Då är det bra att stå under tak och inte va beroende av väder och vind. Skulle också vilja bygga ett dooghaus, enligt känd anderssonmodell och även fixa en liten förlängning av akterdäcket så att man har någonstans att sätta fötterna, när man kliver upp från badstegen.

Badstege och badstege. Cool Det är väl den enda möjliga vägen att komma ur och i gummibåten.

Om jag skjuter på försäljningen skjuter ja ju också på den osvikliga ekonomiska förlust som en försäljning innebär. Jag har lagt ner alldeles för mycket jobb och pengar på den båten.

tommy

en åsna mellan två hötap.... båtar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja man blir ju inte yngre bara tyngre.
Men en båtmansstol i den elektriska vinschen på bommen
kanske ger oss möjligheter! Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har dragit den invändigt i bommen och så hänger den ut med en krok 20 cm från bomnocken - linan går via mastfoten ner till en el.winch. Jag kallar den preventor gaj .... men den kan ju också användas till annat.

sgs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet en lite större koster som kanske blir till salu snart... Vindroder, kutterrigg... hon e fin Gråter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har faktiskt sneglat lite på Storfidran för min idé om bobåt för ett år el 2. Om man letar o letar och inte har panik, vad kan man få loss en Storfidra för då? Verkar ju mojjsigt o gojjsigt med såpas bra ståhöjd inne i vardagsrummet.

Ahhh, får väl ringa dig Tommy, o ge dig ett skambud när du precis ska ut på semester i nya båten Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men om man ser till detta: Just nu 2719 entusiaster online, så kanske man tror att en annons fungerar. Men markerar man där och ser att det är 23 inloggade så kanske man annonserar på något annant håll. Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrattande Ja för jag tror att det finns fler entusiaster än så som är inloggade, fast kanske inte just här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte omöjligt ;)

Under tiden kanske du kan ge mig en fingervisning om prisspannet på dessa båtar? Skicket på trädetaljer, dynor och övriga inredningsdetaljer osv är av underordnad betydelse för mig eftersom jag gärna gör sånt själv. Dels för pengabesparingen, men även för att det är roligt. Så, vad är en realistisk prisbild på en Storfidra som behöver arbete och omvårdnad, utan att därför vara ett riktigt vrak?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, jag har varit där. Säger mig ingenting om vad man kan få betala för en i mindre bra skick dock och eftersom Toaen verkar vara en erfaren herre på området så... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har sålts några under åren och nu kommer jag inte ihåg vad det stod längre ner på sidan från SG, men har för mig att de låg mellan 70 och 125 000:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, men det säger inget om ifall det var färdiga båtar i toppskick eller vrak......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej naturligtvis inte, inte heller vilken övrig utrustning som fanns.
Plotter, solcell etc. etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den går säkert att pruta på, fast från vad vet man ju inte Skrattande
Med tjat kommer man långt, sa mina ungar och jisses vad rätt dam hade.
Annars kanske en specialdeal går hem Flört Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...