borgede 0 Postad 16 Februari , 2009 Jag skall köpa en Nidelv 24 till helgen, allt är klat,skall bara dit och göra upp affären. Har sagt till säljaren att jag kommer att ha med mig en besiktningsman för att fuktmäta och sånt men jag har börjat tveka lite på om den är nödvändigt. Vad tycker ni? Besiktigade ni era båtar innan ni köpte dom? För övrigt så skall besiktningsmannen ha 4000 och båten kostar 140,000 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 16 Februari , 2009 Berätta lite mer om båten. Årsmodell, motor, kanske du har ett par bilder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle2 0 Postad 16 Februari , 2009 Det kan väl alltid vara bra med en besiktning. Man man får ju tänka sig att en båt som är x-år inte är ny. När jag köpte min nuvarande båt så hade jag en besiktnings man. Men vid en besikting kan man ju i regle endast se ytliga ev skador. Men är du själv säker på din sak då kan du ju hoppa besiktningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
borgede 0 Postad 16 Februari , 2009 Båten är från -78. Motorn är en Md 11c med nyrenoverat backslag. Efter vad jag kan se så verkar allt vara i ordning, lite putsande här och var men inga konstiga special lösningar. Hur vanligt är det med fuktskadade skrov? Tänkte mest runt genomföringar till propelleraxel och liknande. Plastpest!?!, hur kollar jag det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 16 Februari , 2009 Jag lovar dig att besiktningsmannen är värd sina pengar. Han kommer att slå ner på så många saker att prutmånen blir större än vad han tar i arvode. Med det menar jag inte att det är en dålig båt, tvärt om, det är en oerhört gedigen skapelse som dock fyller 31 i år. Hade själv en Nidelv 24 från 76 tidigare. Långsamt och lite rulligt men sjösäkert och billigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser