Falco 0 Postad 15 Februari , 2009 Funderar på Duogen, kombinerad vind- och släpgenerator. Är det någon som har erfarenhet av denna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusten1 26 Postad 16 Februari , 2009 Som släpgen. lär den vara bra men inte som vindgen. Detta har jag bara läst om, jag har aldrig provat nån. Min egen erfarenhet visar dock att höjden på montaget av en vindgen. är orehört betydelsefull. Jag har min Air-x i masttopen och en kompis har sin på stolpe i aktern. När jag laddar in några A så snurrar inte ens hans som sitter längre ner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunmalm 0 Postad 14 Juni , 2009 Efter 18 månader ute så var Vindgeneratorn min största besvikelse. I passadvind så ger den för lite. I ankarvik så flyttar vi till lugnare plats om det blåser. Vid hemsegling över atlanten så brann regulatorn för att det blåste för mycket... Släpgenerator har jag testat tidigare. Fungerade mycket bra men vem vill ha en broms inkopplad konstant? Mer batterier, mer o bättre solceller tror jag ger mer för pengarna. Hälsn Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser