kema 0 Postad 15 Februari , 2009 Hur gör man för att montera ett extra motorfäste på en styrpulpetare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BennyBanan 0 Postad 15 Februari , 2009 Såga hål i botten o tryck ner motorn jävligt fort................................. Så slpper vi en stinkande motorist till på sjön. DALÖBB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
23an 0 Postad 15 Februari , 2009 Tror bestämt att nån är lite sur å grinig för att han inte har råd att åka riktig båt!!!!! //23an Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
23an 0 Postad 15 Februari , 2009 Finns bla på Hjertmans art.nr 5871-15. Montera med genomgående bultar och täta med sikaflex. //23an Senast ändrad av 23an | 15 februari 2009 | 19:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 15 Februari , 2009 Varför bråttom om båten som de flesta nu ligger på land /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 16 Februari , 2009 Jag har själv monterat på en RYDS 480S och det svåra var att jag fick karva i flyttskummet för att kunnna montera bultar (med aluminiumplåt under) på insidan i mycket obekväm arbetsställning med skallen neråt i stuvfacket. Jag körde med genogående rostfria bultar för hållbarhetens skull. Kanske onödigt, badsteget är ju bara skruvad i akterspegeln ? Fästet köpte jag hos Byggplast&Båtprylar, men det finns liknande på de flesta marinaffärer. Fernissad plywood kräver dock ommålningar då och då !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kema 0 Postad 16 Februari , 2009 Ok, jag tror jag fattar hur jag ska göra. Jag låter verkstan göra jobbet Nä skämt å sido, det ska nog inte vara några problem. Tack för tipsen kema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BennyBanan 0 Postad 17 Februari , 2009 Jasså är du.................................................. Ska du inte vara, du kan köpa en segelbåt du med.............................. Den alltid lika ödmjuka BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser