Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
pontus_lf

fixa träbåt?

Rekommendera Poster

hejsan jag går i tankarna på att fixa ett renoveringsobjekt. det blir nått liknande med denna http://www.blocket.se/vi/20256376.htm?ca=7_s hur mycket kostar det att fixa i ordning jag är tacksam för svar av någon som har gjort något i denna stilen tiden och intresset har jag tillräckligt av Flört med vänliga hälsningar pontusGlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att svara på hur mycket det kan komma att kosta, det beror på vilka ambitioner du har och i vilket skick motorn är. Tror att man ska se renoveringen som en hobby, och de kan ju kosta en del?

Antar att du sett denna sida?
http://www.trabatsakuten.nu/tipsotrix.htm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan! Ja du! Det är alltid lätt att bli frestad av en bild på ett objekt. Bilder går ju att manipulera. Det viktigaste att göra är att ta en första kontakt med säljaren, undersök båten noga, känn med syl i bottenstock och bord, se till så att du får möjlighet att starta motorn, går den runt? Är förruffen inplastad? inplastat trä ger sig kvick om det inte är ordentligt utfört. Jag köpte själv 2006 en bohusjulle som var i betydligt sämre skick en båten som jag får fram på din länk. Ett gott råd, tag kontakt med en sakkunnig som du ställer dina frågor till och eventuellt kan ha som bollplank. Har du ingen eller lite kunskap om trä och hantverk, köp en plastbåt! Sätt upp en budget för hur mycket du är beredd att lägga ner i kostnader innan du sätter igång. Det drar lätt iväg, behöver du byta motor ex: räkna med minst 8-12000kr för en begagnad motor i bra skick. Om båten är i sådan skick att du tycker den är ok! Prova att sjösätt den och använd den en säsong, innan du börjar göra vid den. Då ser du också var du måste åtgärda, börja där. Annars kan du bli olycklig.

Mvh

Seaflower08

post-10001966-1394235785,3721_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Pontus,för 3000kr kanske 2000?det kan bli en massa jobb,behöver inte bli så väldigt dyrt,men tålamod kan inte köpas!sannolikt får du lägga henne i marvatten 1-2veckor,om du först har kollat henne under vattenlinjen=inget ruttet trä eller lite.Det handlar mycket om en passion och brinnande intresse att renovera gamla träbåtar,funkar sen motorn nåt så när ja då har du gjort ett klipp för 2-3000kr,vänligen Erland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...