Prosac 0 Postad 14 Februari , 2009 Hej, jag har en Suzuki 15 hk 4-takt från 07 och jag tycker den går ojämnt på tomgång ibland. Har man kört ett tag i trollingfart svarar inte gasen förrän på 1/4 gaspådrag vilket får till följd att båtfan drar iväg. Man vill ju öka respektive minska farten ibland vid fiske. Viktigt om man går mot vinden. Enda sättet att få ordning på motorn är att frikoppla och gasa upp den, som man gjorde på gamla 2-taktare. Jag har haft större 4-taktare innan som jag kört trolling mede 3 tim och motorn har svarat direkt vid pådrag. Har någon liknande problem.?? /Prosac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 14 Februari , 2009 Ofta är de väldigt snålt ställda för att klara utsläppskraven, därför kan det ibland behövas att justera förgasaren för att undkomma de besvär du beskriver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Prosac 0 Postad 14 Februari , 2009 Hmm....får pröva att va generösare. Motorn går otroligt bra annars i hela registret. Även om man går ner i varv och gasar direkt så svarar det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 3 Juli , 2009 Jag har samma problem med min df15 -99. Ny för mig men provad en gång- då höll grabben på att flyga av när vi lämnat den långa viken efter 10 min puttrande så gasade jag mer och mer och rätt som det var kom allt , sen gick den som den skulle men som sagt efter puttrande så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser