Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
nyfiken11

15 cm lappmögel hur mycket har ni?

Rekommendera Poster

10 cm kanske.

Men på Mälaren har vi en 8 mil lång plogad bana som går härifrån Uppsala till Hässelby i Stockholm.

Och på vår inglasade balkong är det 25 grader varmt och soligt så det är gosigt i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget alls.

Solig promenad idag på en dryg timme. Båten är inte ens täckt i år och är lättare och trevligare att besöka. Presenningen ger annars dåligt ljus i kajutan och man längtar tills presenningen tas bort.

Provar nu värmare som jag mekat med. Testat i garaget i nästan 2 dygn. Fungerar bra nu och det blev 13 grader varmt i garaget fast det var 6 grader kallt ute.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så mycket har vi inte haft på länge. Flera cm. Å det har legat i nästan en vecka.

Känns som nytt lokalt världsrekord  Förvånad.

Sen är det frysskador på vattnet.

Var och jobbade i båten idag. Har en genomskinlig  kraftig pressenig över sittbrunnen med ståhöjd. Dessutom dubbelvikt. Blev påmind av en annan tråd att jag har en Heat Pal som jag tog med och satte i sittbrunnen och körde igång på full fräs. Det blev ganska skapligt varmt. Körde motorn, som jag brukar göra i stort sett varje vecka. Fick gå några timmar fram och några timmar back, så nu ligger hon inte fastfrusen längre.

Dessvärre går arbetet bakåt. Igår upptäckte jag att den regeln som durken i aktersalongen vikar på i framkant, var rutten. Dessutom har man byggt inredningen uppe på durken, så det blev till att demontera inredningen. Visserligen inte så mycket, men ändå.

Idag upptäckte jag att svetsarna som håller en av ringarna på ratten bara var nästa med en punk på varje och att 5 svetsar av 6 hade lossnat, så det blev demontering av rattklädsel, den nyss instalerade autopiloten och ratten. Den senare för vidare befodran till en mekanisk verkstad, och sen skall det ju dit igen.

Tur att man tycker det är roligt att jobba med båten och tur att det inte  va i en kuling förbi Tjurpannan, eller nåt annat tevligt ställe, som man fick ratten i näven.

tommy

Senast ändrad av toaen | 14 februari 2009 | 19:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte en flinga här i Majorna Göteborg. Var dock 6 minus i natt, men plusgrader nu.

Solen värmer gott nu!!!Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

20 cm i Fjugesta Sweden men ack vad jag längtar efter värme för nu har det varit kallt länge.

Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sträck på dig så ser du över.................................Tungan

Den alltid lika ödmjuka

BB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har fått tillökning här i norra bohuslän 12cm hitills.. Och mer blir det, ska bli skoj att lufta fyrhjulingen imorn heheCool...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta och spara ihop till en motorbåt  så kanske de kan bli folk av dig med !?? Så att du slipper sitta hemma och sura för att du har lagt dina sista småslantar på en liten segelbåt!Flört

Den inte alltid så ödmjuka

23an

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den kulan sved visst.......................................

Hehehe

Den ALLTID lika ödmjuka

BB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...