Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
johan_e

köpa Fairline 33 Targa? Volvo Penta AD 41b dieslar på 1700tim, är det myck för dom?

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av en Fairline 33 Targa eller Volvo Penta AD 41b dieslar??

1700tim är det mycket på dom??

tack på för hand!

Mvh Johan

Senast ändrad av johan_e | 12 februari 2009 | 19:16

Senast ändrad av johan_e | 12 februari 2009 | 19:18

Senast ändrad av johan_e | 12 februari 2009 | 19:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1700 timmar är inte mkt för dessa maskiner bara dom är välservade och ompysslade på ett fackmannamässigt sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste bara kolla...Är det den hos Buckrd i  Stockholm du tittat på ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

1700 tim är ingenting för dessa slitvargar, dom bara går o går. Och skulle d vara något så är priserna på delar klart överkomliga. Eftersom maskinerna är så basic uppbyggda behövs d inte heller någon avancerad utrustning för att lokalisera fel. Vilket betyder att nästan vilken verkstad som helst som fixar bla lastbilsmotorer och maskiner till dumprar etc kan göra d mesta i reparation och renovering förmodligen billigare än den marinaverksamheten..

Vp ad41 och 31 är volvos bästa maskiner för drevmontage enligt mej.. Har inte hittat något i deras sortiment som utklassar dom vad d gäller totalekonomi.. Kadarna och D6orna är bra så länge d inte krånglar, men när d börjar, hopplösa att felsöka pga elektroniken som styr bla bränsleinsprutning osv.. Jag åker hellre med en ad41 som gått 3000 timmar än en d6a som gått 1500 tim.. Det sorgliga kappitlet är väl att d sitter Vp 290dp på dessa om jag inte missminner mig, det är rättså dyrköpta delar och renoveringssatser till dom. Annars är d en bra drivlina.. Kanske inte lika bra som Merc v8a men nästanCool.

!!!MVH REXCO!!!

Senast ändrad av Rexco | 15 februari 2009 | 11:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, jag var och tittade på liket i går...Är inte längre intresserad av den båten...Tyckte att skicket var väldigt dåligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det va rätt mycket att göra på båten faktiskt.. blir inget för mej heller.. blir nog motor byte i båten jag har till våren. Är faktiskt riktigt nöjd med den. Men jag letar vidare efter en 30 fotare för större båt blir det när den rätta dyker upp..

/Johan

Senast ändrad av johan_e | 15 februari 2009 | 20:31

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

om du vill ha en bra motor till den båten du har så har jag ett superförslag.

Köp min skoter sen tar du din skoter  och lyfter ur motorerna ock jett agregaten och monterar i baylinern.

Snacka om coolt 320 hk jetdrift.

Om du gör det lovar jag att göra jobbet gratis åt dig Glad

Kanske får be däma om hjälp vid själva lyftet bara.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...