Edd1e 0 Postad 11 Februari , 2009 ruffluckan är i mahognybetsad plyfa, sittbr.luckorna är i teakplyfa, roderkult i mahogny, relingslist mm i teak. Denna blandning gör att jag har lite svårt att bestämma mig. kan det bli snyggt att ha det så här blandat? Jag undrar också om ngn har tipps om hur jag kan snygga till teakplyfan som luckorna är i. Har slipat så dom är imp helt trärena nu men funderar på om jag bara ska lacka om om eller om jag ska betsa dom kanske? Jag tänkte nåta nya i teak nästa år men det måste ju vara snyggt i sommar också...förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thomas_sundberg 1 Postad 12 Februari , 2009 Tycker att det är helt ok med blandningen, rorkult vill man nog inte ha i teak, det är lite sprött. Absolut snyggast är teak när den lackas (tycker jag) den skall vara väl porfylld och sedan avslutas med sidenmatt om det är inomhus eller blank utomhus. Lackat är den enda sättet att behålla den vackra färgen, alla andra så kallad undermedel kommer att leda till att den blir grå. Tycker inte du skall betsa teak, med bets blir det nog lite väl mörkt. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser