Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
23an

Bayliner 2655

Rekommendera Poster

Hallå, jag funderar lite på att köpa mig en större båt och tycker 2655 från -94 och framåt verkar som en prisvärd och snygg båt. Har sett att dom går att hitta för strax under 200, men sen om man kollar på gamla modellen av 2655 så ska dom ha runt 250 för en del, vad är de för skillnad??? Tycker den verkar lite bredare men ska den vara så mkt dyrare för de? och modellen på den gamla är ju inte snygg heller. Ni som har eller har haft en 2655  är/var ni nöjd med den? De ska väl inte vara någe problem  att vara ute på sjön en vecka två personer tycker jag. Eller har ni tips på nån annan liknade båt för dom slantarna så är jag  tacksam för de

Mvh 23an

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.blocket.se/vi/20215775.htm?ca=4_s

Den här finns bara ca 7 mil från mig och bra pris med, men man blir ju lite fundersam när propellern är bort och så verkar den väl inte vara i bästa skick. Men man får ju vad man betalar för, och sen tycker jag de bara är roligt att fixa lite själv.

Vad tror ni om den?

Mvh 23an

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känns ju som ett bra pris, en propeller kosta ca: 1700:- Men båten kan ju ha varit på grund och axlarna i drevet krökta, då kostar de närmare 10 000:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Är en före detta ägare till en Bayliner 2550/2655  av tidigare modell än som diskuteras här i tråden.

Min erfarenhet av båttypen är att den är mkt trevlig på flera punkter.

Går bra i sjön, mkt boyta på liten totalyta, Smarta detaljlösningar speciellt på lite senare årsmodeller, oftast mkt utrustning mm.
Saker som var sisådär,  smalt till obefintligt skarndäck, aluminiumtank för bränsle, riktigt liten toalett.

Vår var en Widebody och jag tycker det är att föredra då man vinner så mkt i boyta inne i båten. Vi bodde 2 vuxna 2 barn utan problem alls. Visst, det är ju inte som hemma, man är ju alla i ett o samma rum hela tiden med dessa midcabiner.

Att propeller saknas i ovan annons tyder jag att det har varit bottenkänning. Är det då en alupropp så har nog drevet klarat sig oskadd men en RF-propp gärna tar med sig krökta axlar mm. En axel är ganska lätt att kontrollera i sin rakhet med en mätklocka, sedan skulle nog jag allt prova den motorn/drevet på landbacken innan köp just för att säkerställa att växlar mm fungerar som det ska.
Att proppen saknas kan ju bero på stöld med, ett inte allt för ovanligt fenomen i dagens samhälle.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar, ska ring och höra om de går att kolla på den till helgen.

Mvh 23an

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som ägare av en 2655 (gamla widebody-modellen) från -89 måste jag säga att jag är supernöjd. Anledningen till att jag valde denna är utrymmena som är klart bäst i klassen och större än dom nyare. Vi är 4 i familjen och då behövs mycket utrymmen för att sova, lägga väskor och kläder m m. Jag har tittat på 35-fotsbåtar med mindre utrymme. Jag är lite inne på en Sea Ray 330 som är likvärdig invändigt men har mer sittplatser ute med en rejäl soffa i aktern. Då är det naturligtvis andra pengar också. I övrigt har jag haft svårt att motivera båtbyte när man kikar på just vilka utrymmen man får för pengarna. Jag tycker att vår båt är kanon med sina höga fribord, går bra i hård sjö.

Prioriteringsfråga såklart, ska man ha en flashig DC i Sandhamn eller Marstrand så finns det häftigare/snyggare/dyrare. Vill man vara ute i skärgården med bra standard är det en bra båt!

Som på alla gamla båtar skall du noggrant undersöka motor och drev samt kolla att all er funkar och är snyggt och säkert dragen.

Har lite bilder i mitt fotoalbum om du vill se mer av modellen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha den var ju tyvärr såld då, men de är väl bara vänta till nästa fynd kommer ut så får man vara lite snabbare då.

Ha de gött alla båtdårar Cool

//23an

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Såld redan!? Kan det stämma? Jag som har hört att Bayliner var svårsåldaCool

Lycka till i sökandet efter båt, kan bara konstatera att du får svårt att mer båt för pengarna om det är den storleken du letar efter och väljer en Bayliner.

Mvh

Persk  

post-6674-1394235782,0696_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...