Westfjord26 9 Postad 8 Februari , 2009 Var ute igår och kollade till båten och tog en promenad bland båtarna, såg då en och annan som hade liknande båtar som min, dessa hade en anod placerad på själva rodret, förstår inte riktigt detta, skall inte en anod ha kontakt, metalliskt, med det den skall skydda? Har själv min anod placerad längst ut på propelleraxeln. Eller har jag inte fattat nåt? igen... Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 8 Februari , 2009 Du har fattat helt rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daru 0 Postad 8 Februari , 2009 Ska annoden ha någon verkan måste den sättas på den metall man vill skydda. Det går även att med hjälp av elkabel koppla ihop t.ex motor med annoden, men är ett mer sårbart sätt, då kabeln kan skadas. Mvh daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 8 Februari , 2009 Jag fattar inte. Har han fattat att han inte har fattat rätt, eller har han inte fattat att han fattat rätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 Februari , 2009 Jag har fattat att jag har fattat rätt, tror jag.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sobril 1 Postad 8 Februari , 2009 Intressant. Riktigt kul faktiskt om man tänker efter. Man kanske ska sätta några sådana redan uppätna runt om. Sedan kan man sätta dit lite varningslappar, sedan blir det kaos i hamnen . Sådant är humor tycker jag och vi har ju olika humor allihopa. Kanske trycka igenom lite trådar / stubintråd i dom också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 8 Februari , 2009 Just så Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser