hosianna 1 Postad 7 Februari , 2009 Jag har en tråkig spräcklig interiör bekladnad av gissningsvis PVC. Finns det någon som vet om denna går att måla för det är nog ett elände att ta bort. I så fall med vilken färg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 7 Februari , 2009 Fanns i alla fall förr att köpa hos firmor som sålde biltillbehör, idag är det visserligen inte så vanligt med galonklädsel i vår bilar men testa med Mekonome, Biltema etc. Ha´ t pent Smoegen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 7 Februari , 2009 Hej Jo det finns hos t.ex. Micro och Meconomen. Tyvärr är det på sprayburk så de blir till att maska. Det viktiga är primern sedan kan du ta vilken av lackerna du önskar. Jag har själv målat om både säten och stötfångare, det håller väldigt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hosianna 1 Postad 7 Februari , 2009 Det låter ju jättebra. Vet ni något om märket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 8 Februari , 2009 Hej Meconomen kör med Multona dom hade ett annat fabrikat tidigare det kan ha varit Dupli Color men jag är inte säker. Micro har Motip, denna har jag provat och den fungerar bra. Multona har jag bara provat färgen ej primern. Eftersom jag inte märker någon skillnad mellan Multona och Motip färg tror jag inte primern skiljer heller. Eftersom burkar och sprejnosslar ser exakt lika ut på de båda skulle det ligga nära till hands att dom kommer från samma fabrik. Jag lade gul färg med samma färgnummer (översättning) från respektive fabrikat över varandra, det är omöjligt att se någon skillnad. Biltemas sprejfärg går inte att jämföra med de två andra, den är förvisso billigare men resultatet är klart sämre. Med tanke på allt förarbete tycker jag inte att den besparingen på några hundralappar är vettig. Senast ändrad av westerly | 08 februari 2009 | 11:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hosianna 1 Postad 8 Februari , 2009 Måste bara förtydliga en sak. Beklädnaden är mjuk och några mm tjock (Gissar att det heter mjukgjord PVC). Är det det du har testat på också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 8 Februari , 2009 Hej Inte exakt den klädseln men materialet är det samma, PVC. Jag målade alltså om hela inredningen i en bil, inklusive sätena dessa tillika i två kulörer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser