berne74 0 Postad 5 Februari , 2009 Funderar på att köpa en Flipper 777.Undrar om någon vet vilket motoralternativ man skall välja .Har hittat en med vp 4.3 v6 205hp 290 dp men är tveksam om den räcker till. Tacksam om någon har erfarenheter att dela med sig! M V H Markus Senast ändrad av berne74 | 05 februari 2009 | 18:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maskinisten 0 Postad 5 Februari , 2009 Jag har tidigare haft en Flipper 717c med denna motor men skulle jag köpa en i dag så skulle det tveklöst vara med V8:an, blir f.. så mycket roligare. Skrovet är likvärdigt på dessa båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 8 Februari , 2009 kolla in på denna sida http://www.flipperbat.se/ där kan du hitta lite mer läsning om 777 och alla flipperbåtar dessutom ... jag tror personligen att 200 hk är för lite om du ska ha riktigt roligt men jag har aldrig kört någon 777 .... den är ju god för 300 hk och då ska man nog ligga i dom regionerna ... tror jag .... en KAD 300 nämns som ett bra alternativ och då lär man toppa 39 knop ... mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser