Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Terrafobica

Glashållare

Rekommendera Poster

Googla är inte så lätt alla gånger, speciellt om man inte riktigt vet vad saken i fråga heter som man letar efter.  Jag är ute efter såna däringa hållare för vinglas som de har på pubar och barer, ni vet där glasen hänger upp och ner i taket.  Vore ett praktiskt sätt att frigöra utrymme i skåpen genom att hänga upp glasen i pentryt istället.  Någon som vet vad de heter och var man kan finna dem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Håkan.
Är det inte enklast att göra sådana själv?
Tror att de pubar som byggs, så bygger man även dessa på plats sas. Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett litet tips: Sök på glashängare. Jag hittade bl.a. den här för 195 bagis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ännu mera tack!  Det var precis det jag sökte, usch jag vet inte om jag vågar åka till båtmässan i år, det verkar bli dyrt i år igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte risk att glasen slås sönder mot varann i sjögång? Fast inte om man har plastvinglas från Clas O förstås.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, ja varför tänkte jag inte på Ingvar Kamprad.  Fast snygga var de inte.  Och jo då, det är plastglas, men inte clas fula.  Det finns otroligt vackra glas i nån sorts plast numera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Urrrk för vin ur plastglas. Glas ska de' va'. Kan man bara lösa problemet med att glasen klirrar vid sjögång skaffar jag Ikeas hållare direkt. Kanske om man hänger dem längs båten istf. tvärs? Kanske med plastnätstrumpa för flaskor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förlåt om man hädar !   .. det finns något som heter redskapshållare /verktygshållare av alla de olika slag . Bua inte redan , utan ta en titt och fundera en eller två gånger . Allt hänger naturligt vis på hur ''snyggt'' det ska var och om det ska synas öppet !?!?!?!

Min tanke med detta var att glasen ska sitta fast och inte bara ligga/hänga på en yta av ståltråd  mm .  

post-11345-1394235781,2624_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Engångsmuggar o lådvin alternativt läsk på PET tillsammans med lådvodka fr Tyskland Cool

Jaja det är inte gott, det är inte vackert, men det skramlar inte och effekten är densamma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...