Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
Magne

Finns det några smartcraft experter?

Rekommendera Poster

Tack Wanmar att du läger ner sån tid hjälper! Nåt gått fel motorn är en Optimax 115hk 2004 det är Magnus som har en 90 2008. Jag trodde att härvan 84-881244A1 var 8-polig i ena ändan sen fördfelade sig till dels min givare o sen till bensin/olja? Jag borde ju finnas en ledigt förberett uttag med min 4 poler o då hittar ja bara denna 8 poliga. Den blå kabeln är den som omtalas här i forumet förut och den har jag på min motor gick direkt till tachon, nu har jag en sån över ett instrument då ja köpt helt nytt set...o som ja trodde inte svårt koppla in paddelgivaren. a tänkte sjösätta innnan påst så jag monterar ditt paddelgivaren artnr: 859223 så länge så måste resten lösa sig med. Får ringa generalagenten annars. Hör gärna av dig om du har flera tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag börjar bli lite nervös nu. har nämligen den gamla kabelhärvan dragen till motorn och där sitter en skarv kopplig till min nya motor, därav krånglet. På nyare reglage finns det ju en smartcraft (SC) kopplig i anslutning till gasreglaget. Däremot hittar jag inte den lila SC kontakten där den skall vara enl instruktionsbboken. Däremot så sitter det en sådan (tror att det) uppe vid säkringsdosan (akter över på sB sidan) med en plugg som heter terminator. Det är därför jag skall dra en blå kabel fram till mitt smartcraft montior instrument.  tips leta på andra sidan av motorn upp till. Frågan är det SC kopplingen jag trodde att jag hittat eller kan det finnas fler lila kontakter?

/ Magnus

/ Magnus  hur får man bort fet text tro?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur som helst måste du ha kabelstam 859743T2 har kollat i rigging guide för 04 motor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...