Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
Yamma

Vi Båtägares tester!

Rekommendera Poster

GladGladGlad Biltema kvalité??????Förvånad

40 år sedan?? När du var 2-5 år och jobbade som konsult?? Tja, jag börjar förstå varför det är som det är när dom konsultar en sådan kunnig och mogen 2-5 åringFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har inte tänkt på att programet du använt för att förvrida bilden även gör det möjligt att vrida tillbaka om man sparar ner den Flört

Ang Biltema så finns det hur många trådar som helst här som handlar om det så den diskutionen tar vi där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

oj då värst vad denna tråd spårat ur. Att Ringshede går under namnet Jelving i verkligheten tror jag inte på. Han är för insatt i båtlivet vilket Jejving inte verkar vara. Biltemas historia kan Styrbjörn dra i en annan tråd tycker jag.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas att en man av din dignitet har en sekreterare, så att det som lämnar dig är en aning mer korrekt än det du skriver härFörvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå det har jag ett par stycken. som jag sa i nån tidigare tråd så är inte stavning min starka sida. men det finns många med mig som har samma problem tex Kungen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

svagt att använda min skrivsvårighet imot mig! hade högre tankar om dig men nu sjönk du ett par pinnhål i mina ögon. Synd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då får jag väl jobba upp mig igen, och ett litet förlåt så jag inte kommer hela vägen upp på en gång,Läs grilltips!Skäms

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inte bara testet av Yamarin som är felaktig. I tester av Nordkapp båtarna med E-TEC motorer har jag sett att motorerna inte varvar till sitt optimala område, eller ens inom det rekommenderade. Propellrarna verkar vara fel och motorerna ser ut att vara för lågt monterade.

Ger inte mycket för ett sånt test heller, alla testsiffror blir ju fel om motorn monteras fel..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med dig till fullo. dom utger sig för att  vara proffs men när det kommer till att köra inom rek varvtal eller kolla att motorn sitter rätt då blundar dom bara och kör.

Solbrillor, fartvind i håret och sen slänger dom in en komentar om att tex fotstödet sitter där det ska och att stolen är skön mm.

Förövrigt så tycker jag att Nordkapp båtarna är fantastiskt fina. dom jag har fallit för är den som heter 760 och den som heter 850. Båda är skitfina båtar. men lite dyra för min plånbok men drömma kan man ju alltid.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara tillägga att jag irriterar mig på att förbrukningssiffror ibland har saknats i tester...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nordkapp 850 är en grymt snygg båt. Skulle vara kul att få lite recensioner på den, dock inte från ViB.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som vet var jag får tag i testet som nämns i första inlägget i denna tråd. Alltså det ur Vi Båtägare nr 6 2008.

Har sökt under Tester här i vänstra spalten på Maringuiden men hittar ingen test på Yamarin 68 DC. Ingen på 64 DC heller.

Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...