AndreasHT 0 Postad 3 Februari , 2009 Snart är våren här. När lägger ni i era båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
--A-- 3 Postad 3 Februari , 2009 I år blir det så fort försäkringen tillåter dvs 1 april, bara två månader kvar nu... Allt är klart, bara att sjösätta så man är ju rätt så sugen. Skall till båtmässan i helgen och försöka dämpa längtan en smula, om det nu går... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 Februari , 2009 Jag funderar på att ta upp hösten 2009. Då hon låg i sötvatten fram till Augusti i fjol tror jag hon är ganska ren i botten. Får väl göra en koll före årets 24-timmars segling och se om jag behöver lyfta henne för en ordentlig bottenrengöring. Inte för att jag bryr mig så mycket om båtfarten, men ändå. Skall bara göra klar installationen av värmaren och autopiloten så skall jag ut och provsegla de omsydda seglen tillsammans med den förändringen av riggen jag gjort. Men det tar nog ett par tre veckor tills dess Min lilla båt (bilden till vänster) får nog stå på land till början av sommaren eller som i fjol till veckan efter midsomma tommyr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 3 Februari , 2009 Så snart isen i Mälaren smälter åker båten i. Suget efter att komma ut är så stooort! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 3 Februari , 2009 Imorrn bitti bland annat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 3 Februari , 2009 Vi kommer att lägga i segelbåten runt påsklovet, typ 10 april. Styrpulpetaren skall i så fort som möjligt. Det ligger på trailer nu så vikan ju lägga i bara för en dag om vi vill ut och fiska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
VanerVator15 0 Postad 3 Februari , 2009 I april Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 3 Februari , 2009 Måste man lägga i båten för att njuta av den? Just nu sitter jag, en överlycklig jycke och en kompis här i båten på landbacken och dricker vin. Lite ostar och annat tilltugg finns också. 2 minusgrader utanför och 22 plusgrader här inne och det tog dryga timmen för Webaston att fixa det Lev här och nu vetja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sakkunnig 3 Postad 3 Februari , 2009 *SUCK* Dagen då vattnet går från fast till flytande form i min hemmahamn så kommer jag stå där med trailern i högsta beredskap. Dessvärre brukar detta inte ske förrän första veckan i maj på mina breddgrader... Just nu är isen 65 cm tjock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 3 Februari , 2009 Ähum! Kommer du att stå med trailern i högsta beredskap när vattnet går? Vad säger din hustru då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse_W 0 Postad 3 Februari , 2009 Nu kommer man antagligen få gliringar för att man inte tycker om havslivet men 1:a maj är en bra dag, så slipper man demonstrera. Lasse liten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 3 Februari , 2009 Som sagt, isen måste ju gå upp först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 3 Februari , 2009 hmmm .... i våran BK tar vi det tydligen lugnt och försiktigt .... vi har alltid sjösättning andra lördagen i maj (oavsett om isen ligger eller inte .... nej ja bara skoja ...) tiden just innan sjösättning när alla är nere på klubben och pysslar och man sitter och fikar, och småljuger ute på bryggan i solskenet är helt underbart ... då känner man att sommaren är på g ..... mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olle-Bull 0 Postad 4 Februari , 2009 Innan 1:e april måste den i för då är det havsöringpremiär här på västkusten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 4 Februari , 2009 Så fort det gått upp vid sjösättnings rampen. //Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coolbeyron 1 Postad 4 Februari , 2009 15 maj. Då brukar det ha hunnit bli tillräckligt varmt för att kunna ge sig ut på havet utan att behöva pälsa på sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 4 Februari , 2009 Förhoppningvis i juni. 2010 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 4 Februari , 2009 Brukar bli i mitten av april, men i år blir det en vecka in i maj p.g.a lägenhetsrenovering som skall hinnas med också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Raceboat 9 Postad 4 Februari , 2009 Segelbåten sjösätts första helgen i maj. Jävla sommarvatten som sätts igång efter halva sommaren, som det putsfreak man är så måste ju båten tvättas av innan sjösättningen. Motorbåten trailas ned så fort tillfälle ges. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 6 Februari , 2009 Hade från början tänkt 1:a maj då bojarna är på plats, men det börjar luta åt börja-mitten av april. Ivern har inga gränser! En annan grej. Var på statoil och frågade vad deras båttrailer kostade att hyra. Svaret: Drygt 450kr för 0-4 timmar och mer än 650 per dygn. Är inte det lite väl dyrt? Särskilt med tanke på att Marin Invest endast tar 390 per dygn. Och som dessutom ligger nära och bra, ca 300 meter från mitt hem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 6 Februari , 2009 Vi doppar i skutan i mitten på April. Innan dess ska det putsas och fejas. Ser fram mot en låååååång seglingssäsong. Skepp o hoj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnteKba 0 Postad 6 Februari , 2009 Sjösatte 14 feb förra året och sedan kom snön, så väntar nog till slutet av mars i år..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heiner 0 Postad 7 Februari , 2009 Så fort Mars-kylan har släppt så åker båten i . Mackan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser