stege 0 Postad 3 Februari , 2009 Funderar på att inskaffa en vvb Isotemp ! Är det den bästa på marknaden eller finns det mer prisvärda alternativ som är lika bra ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 3 Februari , 2009 Isotemp Basic 24 är vad jag har, och den är jag oerhört nöjd med, värms upp snabbt och håller vattnet varmt länge. Ska dock tilläggas att jag enbart använt motorväremeslingan så kan inte uttala mig om den elektriska värmespatronens funktion men har svårt att tro att den är sämre än spec.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 1 Mars , 2009 Köpte en Isoterm (fyrkantig låda) på årets mässa. Tror inte att det är någon större skillnad mellan Isoterm och dom andra, rostfritt som rostfritt och det bör du ha i det fall du diskar i saltvatten. Ligger du i en insjö eller skall köra med färskvatten... då kan du lika gärna köra en emaljerad.. Den stora skillnaden var vad som följder med! När du jämför priser, se då till att alla har likvärdiga tillbehör, för i många fall ingår inte blandningsventil och övertrycksventil = ca 850 kr. Fär mig var utrymmeskravet det viktiga och bestämma sig för.. vad skall jag ha VVB till? VI kom fram till att vi skall diska efter fika, middag ha möjlighet att duscha (frugan) så beredaren blev på 16 liter. Självfallet hade jag gärna transporterat runt på 25-30 liter, men vi ligger inte still mer än en dag, merparten av oss badar, och VVB var utifrån utrymmesskäl helt rätt. Fick den dessutom för 4000 (demoex) redan första dagen på mässan, så det var jag nöjd med! Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 1 Mars , 2009 Vi fyllde en isoterm 40L varvatteberedare med riktigt kallt vatten förra våren och körde sedan motor max 10 minuter innan seglen hissades. Efter det var vattnet ljummet - sedan gick vi för motor ungeför 20 minuter innan vi la till och på det hade vi riktigt varmt vatten även morgonen efter - en riktigt bra värmare! Fick se varför den är så effektiv på mässan. De har motorslingen i botten på beredaren till skillnad mot andra fabrikat. Iom att värme stiger så värms vattnet effektivare på detta sätt. Bifogar en bild på en itusågad Isoterm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 1 Mars , 2009 Test av varmvattenberedare: http://www.isotherm.se/pdf/14695Thermopsartr.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ranger 0 Postad 2 Mars , 2009 Håller med! Bytte själv förra året, från en jänkehistoria till 24 l Isotemp. Fukar kanon både med landström och kylarvatten (slutet system). Det är väl inte för inte de förekommer i byggbyschor... /A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stege 0 Postad 10 Mars , 2009 Toppen tack för svaren !! det vart en 24 liters isotemp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser