lisas 0 Postad 2 Februari , 2009 Har problem att det läcker in lite vatten från mitt teakdäck.Har hört att det finns ett medel som heter coelan som skulle kunna vara ett alernativ.Hur funkar det finns det andra alternativ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 3 Februari , 2009 Colean är ett ytskikt, inte ett tätmedel. Om det läcker är nåten slut. Eller så läcker det i ett skruvhål. Omnåtning och/eller ompluggning är det som gäller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
myariel 0 Postad 4 April , 2009 Det finns andra alternativ men coelan är väl beprövat. Jag har använt det på en mängd båtar. Det har visat sig att det är oerhört hållbart, Min jakt lackade jag på gångborden med coelan för 12 år sedan .Har alldrig bättrat på ,är fortfarande i nyskick.OCK LÄCKER INTE EN DROPPE. Om du har ett däck som läcker behöver det inte alls vara slut, du har troligen ingen masonit under ,nåtningen börjar spricka .För bästa resultat nåta med en polyuretanmassa,lägg sedan på coelan ,men gjör det riktigt och noggrant .Jag har sett exempel där man inte lyckats perfekt,då har anledningen varit i samtliga fall, SLARV. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser