Uri_Geller 0 Postad 2 Februari , 2009 Hej, Det verkar vara en del här som är väldigt kunniga när det gäller Höga Rodd (Roddarn). Jag har planer på att skaffa en HR 465 eller HR 480. Min fråga är: Vad skiljer dessa modeller åt när det gäller sjövardighet, utrymme, skrov m.m ? mvh, Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 2 Februari , 2009 Har bara kört en av dem och det var en 465 med 50hk fyrtakt. Måste säga att den hade lite underliga egenskaper.. I planingsfart så har den en tendens att vandra från sida till sida och inte lite heller. Försvann om man trimmade ut ganska mycket. Annars är det en fin båt. /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
typadis 0 Postad 22 Februari , 2009 Har också en HR 465 men aldrig kör 480. Har dock inte märkt av att den vandrar någonting. Däremot tycker jag att det är en fantastisk båt i havet genom att den klyver vågorna på ett bra sätt och det inte gör någonting om det är lite sjö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 23 Februari , 2009 Båda har tunna skrov liksom Ryds till skillnad mot tex Finska båtar. Banka på skrovet så märker du det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser