Gäst micke Postad 21 Juni , 2004 hej nån som kan ge mig något tips?!?! har en johnsson vro 50 hk årsmodell vet jag ej! den har funkat bra tills för nån vecka sen då ja körde på tomgång på sjön och fick bensin torsk, byte tank men märkte då att de va lite bensin kvar i den andra men byte i allafall men sen gick den inte igång trodde den surat igen så ja tog ur stiften körde den torr gick inte igång då heller o då chocka ja inte kolla stiften torra sen testa jag igen o chocka då tände den men blev sur direkt. blev bogsering hem plockade bort förgasarna! har gjort rent dom! (såg oxå att de saknades luftfilter det såg ut som det vet inte säkert om de ska vara det)har gjort rent förgasarna kört motorn tom på bensin rena stift o torra satt ditt förgasarna o starta men inte ett liv! kolla stiften o dom va blöta igen! nån som har varit med om samma problem! tacksam för svar! mvh micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst raymarines Postad 21 Juni , 2004 jag var med om precis samma sak med min yamaha. Den startade men tog inga varv och drack bensin som bara vad. Stiftena var också dyblöta. Felet var att bränslepumpen läckte bensin direkt in i vevhuset. Byt bränslepump och helst stift igen, dom tar slut direkt när motorn får ett sådant fel. (där brukar inte finnas nåt luftfilter utan bara en tom burk) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst raymarines Postad 21 Juni , 2004 förresten, berätta gärna hur det går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 21 Juni , 2004 Skriv kortare meningar! Lättare att läsa då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Surdeg Postad 22 Juni , 2004 --> Sardauker Är du nån sorts hobbymoderator här på forumet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 22 Juni , 2004 nej, jag har inget med maringuiden att göra. Är det konstigt att jag är aktiv här som både båt- och datorintresserad? Antingen är jag på sjön eller sitter och lurkar framför burken typ..när jag inte jobbar eller går i skolan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst micke Postad 24 Juni , 2004 hej! jo ja ska skriva kortare meningar! håller på för fullt i fixa tändstift inte lättaste när stiften är denso w27fs-u. det var dom som satt i motorn. jag prata me en båt mekaniker han hade bara nkg hemma men han sa att ja skulle kolla mekonomen men givetvis så var dom slut. hen båt mekanikern sa om ja körde me fel stift till den här båt motorn så kunde ja bränna tändspolarna. hur som helst ska ja nu åka o beställa stift! och förhoppningsvis nästa vecka kan ja skruva i stiften. funkar den inte då så blir de väl byta pumpen! har en bild på båten det är den till höger om gösen! :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst micke! Postad 10 Juli , 2004 har fixat problemet till min 50hk vro det var täntplatan som kass! det stag som flyttar tändplattan vid gas pådrag har varit borta! så plattan blivit kass! men nu ä det fixat! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser