Phillle 0 Postad 31 Januari , 2009 Hej, jag har en johnson 6hk, 70-tal. Den fungerar bara på höga varv, vilket beror på att min bränsle-nål har gått av längst ut (toppen). Jag undrar ifall det är någon som vet vart man kan få tag på en sådan, eller hur man ska gå tillväga för att lösa problemet? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 1 Februari , 2009 Kolla med Marinshopen i Älvsjö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 1 Februari , 2009 brytbort aluminium pluggen nr 10 för att få ur den avdragna bränslenålen kan vara lite bökigt att få urhttp://www.crowleymarine.com/brp_parts/diagrams/32566.cfm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillle 0 Postad 1 Februari , 2009 Tack för svar! Jag har redan kollat med marinshoppen och tyvärr så säjs dom inte längre. Svar på wanmar: okej, så ifall den sitter kvar så ska jag försöka få ut den, men eftersom toppen på nålen är av så kommer motorn väll få för mycket bräsle, eller har jag fel? Så här ser den ut: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 1 Februari , 2009 den får för magerbränsleblandning ,nålen kan du använda det är bara att svarva till den lite så brukar det fungera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillle 0 Postad 1 Februari , 2009 Jo så kan det nog vara, får be någon svarva om den eller beställa en ny. Nu har jag iaf kollat hela förgasaren och den är ren och fin, ingen spets kvar. Är det någon som har något mer tips? någon bra beställnings sida skulle inte var fel! Tack/ phille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Februari , 2009 bröt du bort pluggen så du fick bort den avdragna spettsen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Februari , 2009 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0207623&path=BRP~A0000008~M0011876~M0011916~M0011917~C0207623&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillle 0 Postad 2 Februari , 2009 aa, jag bröt bort pluggen, det var lite mekigt. Spetsen verkade inte vara kvar. Men däremot undrar jag ifall det ska vara något hål emellan själva bränsle-nålskanalen och lilla utrymmet där under pluggen. Så vitt jag kunde se så var det ett litet hål under själva pluggen mot bränslenåls kanalen, men det gick inte igenom till bränslenålskanalen, vilket jag heller inte tror ska göra. Men om det ska gå igenom, så sitter ju en liten bit kvar av toppen, men har svårt att tro det. Vill bara försäkra mig om det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillle 0 Postad 2 Februari , 2009 Ishopmarine.com, verkar ju vara en schysst sida. Ska nog beställa en nål därifrån, kostar ju bara 15 dollar men vet du något om leveranstid? Min motor verkar va från 1969 eftersom mitt modell nummer är 6R69N, dock står det på ishopmarine att en johnson från 1969 har modell numret 6R69M, vilekt jag inte riktigt förstår mig på. Men nålen ser väl likadan ut på modellerna 1968-1979? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Februari , 2009 art nr på nålen 431633 pris i sverige 329:-. det ska vara hål till utrymmet under pluggen,har du pluggen borta så ska du kunna se hålet rakt i genom där nålen sitter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillle 0 Postad 2 Februari , 2009 Å fan, vi försökte verkligen få ut den men den sitter ju galet hårt fast i så fall plus att hålet är hur litet som helst, hur ska man få ut den då? Men tror du inte man tjänar på att beställa den från usa då? funderar även på att beställa en ny plugg (endast 3 dollar), den andra blev sliten när vi försökte få upp den och det finns ju risk att den går sönder ifall vi ska ta loss den igen! 329kr känns ju rätt mkt, vart kan man beställa den ifrån i så fall? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Februari , 2009 delarna kan du beställa från marinshopen, har tagit ur många avdragna bränslenålar ,endera får man borra ur biten som sitter kvar eller borra ett hål rakt igenom så du kommer in i utrymmet under pluggen o sticka in ett vast don o försöka knacka utt biten som sitter kvar. det sist nämnda bäst i stället för att borra för då är risken stor att du förstör sätet för nålen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Februari , 2009 va fick du för svar av marinshopen ? tyvärr finns de ej längre ??? finns 11st i lager hos generalagenten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillle 0 Postad 2 Februari , 2009 Okej mm att knacka ut den låter nog som en bättre ide, det känns omöjligt att borra ut den eftersom hålet är minimalt plus att man inte kommer in rakt på hålet. Problemet e ju att jag bara kmr in med en nål i hålet, får försöka hitta nåt vast, hårt och spettsigt då! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillle 0 Postad 2 Februari , 2009 Det svar jag fick från marinshoppen var att dom inte säljer det längre och att jag får försöka få tag i det på någon marina eller liknande det var iof 4-5 måndader sedan, men det lär ju inte spela någon roll. Vad är generalagenten? kan du länka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Februari , 2009 Fishe marine AB i norge men där får du inte handla som privat person ,prova hos någon återförsäljare som säljer j-son o evinrude, har själv både nål o plugg i lager tot 385:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillle 0 Postad 6 Februari , 2009 Jaha så du säljer själv, jag tror det bli en beställning från ishopmarine ifall man nu lyckas med att få ut spetsen. Tack så mkt för all hjälp wanmar :D/ Phille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillle 0 Postad 8 Februari , 2009 Nu har jag fått hjälp av grannen med borrning och spetsen är nu borta. En beställning på ny nål har även gjorts/Phille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser