mmmmm 0 Postad 29 Januari , 2009 Vilken tycker ni är den bästa/tåligaste lacken för grabbräcken av teak? Vilken tycker ni är den bästa/tåligaste fog/tätmassa för utvändig tätning av plast? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ksson 0 Postad 29 Januari , 2009 Jag har använt EPIFANES många år med ett fantastiskt bra resultat. Lägger man 10 lager med slipning emellan så får man en glasyta som håller väldigt bra. Man kan börja med att mätta med en blandning av 50/50 balsamterpentin och linolja om man har trären teak och sedan torka rent och torrt innan man börjar med EPIFANES, utblandad första lagret. //Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 232 Postad 29 Januari , 2009 Det viktigaste är att man också underhåller fernissan årligen, dvs mattslipar den på våren och lägger på ett nytt lager. Det blir betydligt mindre jobb så än om man ska skrapa bort hela skiten och börja om från början när allt börjat släppa efter tre år. Gör du så duger vilken enkomponents kvalitetsfernissa som helst! Köp en som finns i 1/3-litersburkar, gärna en traditionell typ brukar funka bra på teak, till exempel Internationals Schooner eller Hempels motsvarighet vad-den-nu-heter-igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 30 Januari , 2009 Benareolja, sittbrunnsdurkarna fina sedan2005. Grabbräcken får jag ta lite på till våren, men detta beror på att min före detta drak,,,sorry hustru inte begrep att hon skulle nyttja blandningen med 50/50 olja lacknafta som jag gjort klar... Ha´ t pent S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mmmmm 0 Postad 30 Januari , 2009 Benarolja låter intressant! Kan det vara nåt för sittbrunnsbänkarna i teak också eller blir det för blankt? M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 30 Januari , 2009 för mig fungerar schooner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 30 Januari , 2009 Jag är mycket nöjd med LeTonkinois när det gäller fernissa. Lösningsmedelfri så det luktar inte apa när man jobbar med den. När fogmassa behövs kör jag med Sikaflex 291. Senast ändrad av Flipp760 | 30 januari 2009 | 22:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser