zierra88 0 Postad 29 Januari , 2009 Båtvänner. har ett alfa one drev. får in vatten i pumpen,det märkliga är att drevet sjunker inte i upphissat läge,vilket skulle tyda på läckage, men öppnar jag lite på skruven vid kolven då sjunker drevet, lika förbaskat kommer det in vatten i behållaren, jag misstänker att packningen i kolven är dålig, går det att byta bara packningarna i kolvarna , eller var finns felet, tacksam för svar.mvh jonny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 29 Januari , 2009 låter konstigt, då det är i regel högre tryck i hydralsystemet än i vattnet, det borde däremot läcka ut olja om det e paj, säker på att det e vatten? kanske gammal olja som skummar sig? det hade jag, byt ut all olja, töm cylindrarana, gör detta flera ggr, lufta ordentligt. sen så ska du se.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zierra88 0 Postad 29 Januari , 2009 Hej. Tack för ditt svar,det ser konstigt ut i behållaren, jag har tömt hela systemet och ska fylla nytt och se vad som händer, det kommer inget ut i vattnet .jag håller tumarna.mvh Jonny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser