Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
Terrafobica

Byta namn på här på MG.

Rekommendera Poster

Efter drygt 2000 inlägg funderar jag nu på att byta namn här på MG.  Terrafobica är namnet på min gamla båt och betyder den som har landskräck  Det har i och för sig både jag och den nya båten också, men skulle ändå vilja byta namn.  Men samtidigt är väl namnet en smula inarbetat, speciellt hos de gamla rävarna, så jag är ändå lite tveksam.  Hur skulle ni ha gjort?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad ska du heta då? Håkan kanske :)

Självklart kan du byta namn , eller ha två.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Urban?
Nej, det krävs en liten sväng till.
Men visst var det nära, mycket nära :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte på en sak, om du byter namn så blir du landkrabba igen och det går ju inte ihop med nuvarande namn. Så ta inget liknande Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nejnej!

Terrafobica är ju ett av de häftigaste namnen här på forumet rent språkmässigt och har dessutom en djupare innebörd som signalerar en djup känsla för sjöliv. Att byta det till Bodil vore ju som att kasta yxan i sjön. Respekten för dina inlägg skulle sjunka och ingen skulle ta dig på allvar. Och, som sagt, du skulle bli landkrabba på nytt. Ingen bra sits för någon som har fobier för moder jord. ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast nu har jag redan skickat ett mess till MG om namnbyte (får behålla alla mina inlägg Flört) Kan väl skriva före detta terra i raden under?  Eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Byt namn för guds skull, så blir forumets häftigaste (med djupare mening dessutom)  namn ledigt så jag kan ta det Cool

Nää, alvarligt talat, Terrafobica är ju DU, ett namn man respekterar, som kommer med inlägg man läser  noggrant och tar i beaktande.

Spelar väl ingen roll vad båten du har för tillfället har för namn ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...tja, Misil_1 har ju för länge sedan sålt sin Misil och har nu en Storfidra... så jag röster för att du behåller namnet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla goa svar.  Har nu mailat Hammar med stäven att jag avbryter detta dumma tilltag.  Hälsningar TERRAFOBICA Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmmmm, bara lite nyfiket sisådär.... vad hade du tänkt byta till?

Rabid? Cool

EDIT: Suck, inte ens EN rad kan jag stava rätt i

Senast ändrad av KillerBoo | 30 januari 2009 | 01:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, tog kanske inte Segelbåten Bodil helt på allvar är nog mer rätt att säga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sisådärja, ytterligare ett genomtänkt inlägg av dig. Verkar som du vaknat på fel sida i år. Eller har nån tagit ifrån dig ditt gosedjur? Om jag inte kunnat läsa, hade jag troligen inte vetat vad någon skrev heller...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...