jiha 0 Postad 28 Januari , 2009 Hej! Är riktigt nära på att skriva på avtalet som ligger färdigt hos min handlare. Båten är utrustad med: Teaklaminat, kapell, vindrutetorkare, bord, Defa, dynor osv.. Samt tillägg såsom GPS, Lås, trailer osv...' Någon som har erfarenhet av denna båt så här i sista minuten innan jag köper? Tack // Jiha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 29 Januari , 2009 säger bara en sak innan du skriver på idag är det köparens marknad o hoppas du prutat rejält.är det en lager båt som dom har haft stående så är det oftats inge problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiha 0 Postad 29 Januari , 2009 Rillez: Fick ge xxx(tar bort priset då jag inte vill förstöra andrahandsvärdet). List pris med denna konfig: 316.800 kr Så jag tror det Har kollat runt ganska länge nu och främst på beg. marknaden där jag tycker att dagens prisbild är helt fel jämnfört med vad en ny båt kostar. Ex. en begagnad Yamarin 5910 med yamaha 100 hk från ca: -01 - 04 prisbild 170k - 190k Motsvarande ny båt Yamarin 59CC kostar 229k hos handlaren i dag! Hels sjukt att en 6-8 år gammal båt värderas lika högt som ny. // Jiha Senast ändrad av jiha | 29 januari 2009 | 08:56 Senast ändrad av jiha | 01 februari 2009 | 18:16 Senast ändrad av jiha | 01 februari 2009 | 18:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 29 Januari , 2009 140hk låter mycket för den båten. Är den godkänd för den motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiha 0 Postad 29 Januari , 2009 Japp! Längdt: 5.7 mBredd: 2.35 mVikt: cirka 750 kgMax belastning: 7 pers./525 kgEffekt: 75-140 hp Båten uppfyller den EU-standard, gällande säkerhet för fritidsbåtar, som trädde i kraft år 2006 och den är testad enligt VTT:s kriterier som är väl uppskattade inom branschen. Enligt tillverkaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Esteve 0 Postad 29 Januari , 2009 Har också bra koll på Blocket. Priset på detta ekipage är extremt bra! Har haft en Mv-Marin av liknande modell tidigare. Upplevde den som rejäl, sjövärdig och i alla fall med hyffsad detaljfinish och byggkvalitet. Bara att slå till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 29 Januari , 2009 Låter som mycket båt för pengarna, Lycka till med båtköpet 3 månader kvar till sjösättning... antar att du längtar, det gör jag också Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiha 0 Postad 29 Januari , 2009 Såå.. Nu är det klart!! Numera stolt och nöjd(förhoppningsvis) ägare av en MV-Marin 5700. Är ju som någon var inne på, sjukt sugen på våren, hur tidigt kan man sjösätta?? Återkommer med info/feedback allt eftersom. // Jiha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 1 Februari , 2009 grattis till en bra affär mycket nöje med nya båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 1 Februari , 2009 Grattis till båtköpet! Tittade lite på 5400MC igår på göteborgsmässan och tyckte det var en riktigt fin båt. Mycket hög klass på MV båtarna. Dock kändes 5400 lite liten som mittcabinbåt. Men 5700BR är riktigt trevlig om man gillar Bowriderstuket. //df90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jiha 0 Postad 1 Februari , 2009 DF90: Kul att dom ställde ut på mässan, trodde att dom kanske var i lite eko-trubbel med tanke på prisdumpningen... - Men det handlar väl om att man måste tömma lagren (med $ från åf) för att kunna köpa in 09:orna. // Jiha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 1 Februari , 2009 Ja det är nog så att lagren måste tömmas. Noterade en annan sak på mässan på tal om finans kriser och annat. En del företag hade sparat in på båtbroschyrerna och körde med 2008 års upplaga. B.l.a Seamaster och Finnmaster hade gamla broschyrer. //df90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 15 Januari , 2010 Väcker en över ett år gammal tråd till liv igen.. Hur gillade du båten Jiha? 5700BR altså? Berätta lite om dina erfarenheter.. Är alla lösningar bra? Kvaliten? Brister? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser