Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
ekbo

ockelbo b14

Rekommendera Poster

Hej

jag köpt en ockelbo b14 odh ska köpa en motor så jag undrar om det ska vara lång eller kort rigg

Mvh

Tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du ska ha motorn till. Ska du ha den till din B14, som du köpt, är det väl enklare att ta fram tumstocken och mäta vilken rigglängd som passar?

Påminner mig om nån som på ett annat fora ställde en fråga om sin krånglande bil, och undrade om det kunde bero på att fläktremmen eventuellt gått av. Ska andra svara på det i stället för att han själv bara öppnar motorhuven och tittar efter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När TS i ena sekunden nämner vilken båt han köpt, för att sen fråga om han ska ha kort el lång rigg verkar det inte alltför långsökt att motorn ska sitta på nämnda båt? Tycker det var ett riktigt jävla nedlåtande svar du gav här. Alla kanske inte kan mäta sig fram till vilken rigg man ska ha, och på ett sånt här stort forum bör det finnas en o annan som vet av erfarenhet av just denna båt.. Dåligt stil Flipper.

Till TS: Tyvärr har jag ingen aning om vare sig båten eller vilka mått på akterspegeln som säger vad om rigglängden. HAv tålamod, säkerligen fylls det på med svar till dig med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilket hopplöst svar! Forumet är ju till för att man skall få ställa frågor, och presentera funderingar. Dessutom har vi definitivt inga speciella krav på vare sig stavning eller meningsbyggnad. Suck.

Har för mig att det skall vara normallång rigg. T14 har standarrigg, förhoppningsvis dyker det upp mer folk med bättre koll! Lycka till med båten!

(och bry dig inte om Flipper_510HT, Flipper-ägare har alltid varit lite knepiga;))

Senast ändrad av GalenTunna | 28 januari 2009 | 20:11

Senast ändrad av GalenTunna | 28 januari 2009 | 20:11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mät hjöden på akterspegeln o till botten där motorn ska sitta  38-42 cm då är det kort rigg  är det 51cm då är det långrigg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...