tanthalas 0 Postad 21 Juni , 2004 Jag har en VP MD5 i min albin 79, i vintras bytte jag topplockspackning men inget annat förutom allmän service. problemet som jag fått nu är att motorn nu går väldigt hårt vilket den inte gjorde förra året, den låter som en bensinmotor som knackar. Det blir inte bättre när motorn blir varm, däremot värre vid gaspådrag. vad kan det här bero på? jag vågar inte åka ut med båten som den låter nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fritten Postad 25 Juni , 2004 Har du justerat ventilspelet efter bytet av packning? Justeringen bör göras efter varmkörning av motorn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tanthalas 0 Postad 28 Juni , 2004 jo ventilspelet är justerat, jag lyfte på toppen i helgen och det verkar vara ngt knasigt med toppen för det såg ut som det läckt kompression från en sida. får lämna in toppen och be dem kolla att den är plan tror jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tanthalas 0 Postad 5 Juli , 2004 toppen var skev så den fick planas (lämnade in hos dixner i sollentuna, klart på 2 dagar) gjorde genomgång av spridaren på samma gång. motorn går numera som en klocka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser