kema 0 Postad 27 Januari , 2009 Senaste dumt från Bryssel. Om herrarna där får som dom vill så ska ALLA firrar som tas upp registreras och rapoorteras till Bryssel. Detta är hur dumt det än låter, faktiskt sant. F-n vet vad dom sysslar med där nere men inte är det något vettigt ialla fall. Inför straffskatt på korkade EU lagar. EU = Extra utgifter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 27 Januari , 2009 Hahaha, då ska jag tammefan ge dom nåt att databehandla.. typ 1 blankett för varje enskild liten mört som behagar simma in i min mörtstuga.. alltså runt 200 per gång man vittjar. Spara ihop till kanske ett par tusen mört och sen skicka med mottagarfrakt till Bryssel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 27 Januari , 2009 Svåra tider för oss som rycker strömming !!! Men gyllene tider för KBV, jaga fiskefelräknare isf brottslingar, strålande. Även för rättsväsendet, Kalle Svensson åtalad i HD för att han rapporterat 1278 strömminagr medan den faktiska siffran varit 1277 strömmingar och en mört !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 27 Januari , 2009 Kolla gärna in detta - http://upprop.nu/1R55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nicpa 0 Postad 27 Januari , 2009 Hej folks. Tänker inte ge mig in i EU-debatten men låt oss börja med att jag inte har nåt till övers för klåfingriga byråkrater vare sig på hemmaplan eller i Bryssel. Däremot kanske man ska vara lite kritisk till hur nyheten framställs, se http://www.aftonbladet.se/debatt/article4237347.ab där EU:s taleskvinna svarar på hr Lundgrens debattartikel. Det enda som skulle kunna komma i fråga här hemma är alltså torskfiske från öppet hav, och det kanske finns en poäng med det (även om jag har svårt att tro på det där med 50% av den nationella kvoten, och är RÄTT skeptisk till fiskepolitiken som sådan). Minns också att Nils Lundgren är en känd politiker och EU-kritiker (junilistan), sedermera EU-parlamentariker som så klart har ett intresse av att väcka debatt och synas. Artikeln är utmärkt ur retoriskt perspektiv, jag gick på tricket själv tills jag läste noggrannare och såg det där om fisk som skyddas enligt en flerårsplan och kollade upp lite närmre.. Mvh /Palm (som längtar efter årets första gösrunda) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 28 Januari , 2009 Läste idag att EU förslaget nu är nedlagt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser