boyen 0 Postad 28 Januari , 2009 jag lägger för ut 1500-2000 extra för att få ett BRA ljud. tyvärr så är det inte så mycket plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 28 Januari , 2009 Du kan inte fixa en bild hur båten ser ut inuti? Om vi utgår från att du behöver vattentåliga högtalare så är det nog en bra idé om du kan provlyssna i någon butik. Vet inte var du bor men just BRL finns ju på flera ställen, de har Sony 6,5 för 800:- eller GAS 6x9 för en tusenlapp. Kopplar du sen på deras GAS-steg på 2x55W för 1000:- ihop med stereon för 400:- så har du hela paketet för 2200-2400:- Det är ju vad många lägger bara på en huvudenhet utan vare sig högtalare eller förstärkning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 28 Januari , 2009 Tjenare i vintermörkret audiofiler (för audiofober finns det väl inte?). Klipper in ett inlägg jag gjorde till en annan debatt här: Har nu hittat en lösning på marknaden som heter Velocity 2GO. Görs av Blaupunkt och kan drivas av 12v, små uppladdningsbara AA-batterier samt 230 volt. I bilen/ båten kan man koppla den till befintlig bilstereo och den blir en suwoofer med förstärkare och annars fungerar den som ett portabelt förstärkar/högtalarpaket med betydligt mer kraft än andra på marknaden. Man kan alltså till den koppla MP3, Ipod, Mobiltelefoner med ljudfiler, PC med ljudfiler etc. och få ett maffigt ljud överallt. Ingen solpanel, dock, men det kan man ju köpa till eller har man redan i båten. Finns visst i två olika storlekar, men verkar ha svårt på marknaden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boyen 0 Postad 28 Januari , 2009 Det är det att relingskanten så får 5.25 tums plats inte en mm större. och det är akterbänken den är inte rak om du förstår vad jag menar så då blir det en springa i mitten inte så snyggt. Senast ändrad av boyen | 28 januari 2009 | 15:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boyen 0 Postad 28 Januari , 2009 så den sätter man alltså inte fast, är det högtalare och de i allt då eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boyen 0 Postad 28 Januari , 2009 har varit ute och kollat på båten nu, jag har ett ställe där 6x9 högtalarna funkar. Jag får ta den smällen att såga sönder båten. Men det får nog bli dom och en stereo till att börja med. Senast ändrad av boyen | 28 januari 2009 | 16:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 28 Januari , 2009 Japp! Högtalare och förstärkare. Finns på Netonnet och tydligen är den ingen hit för den går väldigt billigt nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 28 Januari , 2009 vad är det för namn på dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 28 Januari , 2009 Här är en länk: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=100602 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 29 Januari , 2009 Jag har själv sökt högtalare till min båt och kom fram till att sattelithögtalare till hemmahögtalare är mkt bra ljud till bra pris. Det finns hur mycket som helst att välja mellan, och slår såna där vita dyra maringrejer i både ljud och pris, dock inte i vattentålighet. Fast... finns det verkligen högtalare som tål vatten?? Fråga i butiken tror de ska va 4ohm och gärna med bas i. Själv har jag nu ett par gamla canton satteliter och har bra tryck i ljudet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser