Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
dreamer

Yamarin 6110 dc med Yamaha 200 hpdi?

Rekommendera Poster

Hej,

Funderar på att köpa en Yamarin 6110 dc med en yamaha 200 hpdi motor. Någon som har info om denna båt eller motor? Vad ska jag tänka på? Kan man köpa en 2-taktare idag utan att den sjunker till 0 kr i morgon? Någon som ägt en sådan och vet driftkostnaden?

//Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla in denna länk för information om driftkostnad:

http://www.yamaha-motor.se/Images/Korfakta_2003_tcm36-34325.pdf

Ang. ev. värdeminskning så är det ju inte helt lätt att veta. Denna tvåtaktare är i alla fall av modernare konstruktion med bränsleinsprutning och därmed vettig bränsleekonomi, vilket ju borde borga för att den inte ska behöva bli så svårsåld. Sen har man ju även miljöeffekten att ta hänsyn till och i det avseendet är ju fyrtakt att föredra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Både motor & båt är klockrena.

Med en 200hk Hpdi så kommer den att få en riktigt bra fart.

HPDin är enligt mig en av de bästa motorerna på marknaden idag..
Jag äger ingen sån själv men hade den funnits i mindre motorer runt 115hk hade den varit mitt första val.

Yamarin 6110 går väldigt fint i sjön och har ett vasst skrov.
I min familj så finns det 2st 6110 med 150hk Hpdi och finns inte krav på bekvämlighet att sova ute flera dagar i rad så är det en klockren båt.

Som familjebåt finns det en del att önska men som Daycruiser som den är byggd för så lever den upp till sitt ryckte.

/MA 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När det gäller båten så är det bara att hålla med Mackez. Toppbetyg i de flesta testerna och får alltid beröm för sina sjöegenskaper.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...