Gäst Jonas Postad 20 Juni , 2004 Hej! Lärde mig åka snowboard i vintras och nu ska smält snö testas :-D ... Ungefär hur mycket kostar en wakeboard och vad är (ca) lagom fart för en 65 kg tung åkare? -------------------------------------------------------------------------- Snott ordspråk - En balanserad kost är en kaka i varje hand... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst daniel Postad 20 Juni , 2004 Såg en wakeboard på Yamaha-center, 4000 kr, inklusive väska, lina och flytväst. (är lite osäker på om flytvästen ingick) Lagom fart borde vara ca 20 knop (viktigare är att båten är startsnabb) Det finns säkert billigare wakeboards, kolla blocket (om du är sugen på begagnat) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 20 Juni , 2004 20 knop låter ganska lite.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst stefan Postad 22 Juni , 2004 Wakefart mellan 19-22knop beroende på byttyp, åkare mm..... gå in på www.wakeboard.nu så hittar Du massa trådar om wakeboards... se www.skimarine.se t.ex för prylar..... :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst stefan Postad 22 Juni , 2004 .... dessutom behöver båten inte ! primärt vara startsnabb ( wake:s har större bärkraft än vattenskidor och det värsta som finns är förare som sliter upp åkaren ur vattnet..det går att smyga upp en wakeåkare t.o.m..) utan STARK så att den orkar med extra-vikt (fatsacks/motsv) som behövs för att skapa rätt typ av våg... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PropnSpeed 0 Postad 22 Juni , 2004 Jag ligger i ca:15 knop när jag åker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Brickan Postad 2 Juli , 2004 Mellan 15-20 knop men inte fortare beroeende på var båten ger bäst våg och vem som åker. Segdra alltid lite innan start en duktig åkare planar nästan snabbare än båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser