hansalo 1 Postad 20 Januari , 2009 Hej MG. Varför inte lägga upp ett forum för elektronik/tekniksnack där vi kan samla alla VHF, GPS, Radar, Instrument, PC, AIS, digitalasjökorts-frågor etc? Tack för en annars bra sida. / Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 22 Maj , 2011 Jag tycker man ska splitta upp ämnena ännu mera. Elektronik/tekniksnack är alldeles utmärkt som avhandlar allt elektriskt och elektronik, men sedan ska man lägga ner Seglarsnack och Motorbåtssnack till förmån för tre nya grupper som heter Inombordare/drev, Utombordare och Sjö & Navigation. Mek & Teknik blir renodlat knep och knåp för det som inte är specifikt kopplat till motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 22 Maj , 2011 ...snälla, inte FLER kategorier nu... *stön* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 27 Maj , 2011 Ok, skrota alla kategorierna då för det är ju ingen ordning på dom ändå. Alla ämnen diskuteras nu i alla kategorierna. Men man har ju kategorin Alla forum för dem som ogillar kategorierna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 27 Maj , 2011 Idag finns det tolv olika kategorier. Det måste väl ändå räcka? ÖvrigtSnack borde ju rymma det mesta som inte platsar i någon av de övriga elva? Eller varför inte prata teknik i Mek & Teknik? Och ja, jag använde BryggSnack utan kategorier när jag läser. Att det blir lite roddigt idag beror ju på att frågorna ofta spänner över flera kategorier. Har man problem med sin inombordare i motorbåten, är det Mek & Teknik eller MotorbåtSnack? Eller, om man har problem med sin bajstank i segelbåten, är det MiljöSnack, Mek & Teknik, SeglarSnack eller...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 28 Maj , 2011 Problemet med kategorierna idag är att de är båttypsinriktade och inte feltypsinriktade. Som du skriver kan man diskutera toatank i många olika kategorier. Det behövs inte fler kategorier, dom bör stuvas om så dom bättre speglar ämnet. Man kan skrota kategorier och slå ihop andra. Ta bort sumpen som ändå är tom. Slå ihop Dösnack och Övrigt. Döp om Mek/teknik, Segelbåt och motorbåt enl förslag jag skrivit om ovan. Då får man en bättre uppdelning av diskussionerna tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser