Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
waccas

b-30

Rekommendera Poster

Hej på  er alla .

Jag har en b-30 vp 170 ,jag har plockat isär motorn jag skall renovera motorn,har en fråga angående kylkanalerna som går i  toppen  samt motorn finns det någon bra  lösningsmedel som man kan hälkla i kanalerna  så att eventuellt rost löser sig,jag har skrapat så mycke jag kan med en svets tråd i kanalerna och fått en del rostflagor.Har även blåst med  tryckluft

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

själv gjorde jag en myrslok av kopparrör från dim 42 ner till 12 och sög sedan med en vattendamsugare gick faktiskt bra . Men jag hade båten i sjön när jag gjorde det. Om du har motorn ute ur båten och blocket rent varför inte en riktig högtryckstvätt dränka in det angripna med ngt lösningsmedel på med regnkläder och blås på ( gissar att det lär spruta åt alla håll ). Så skulle nog jag gjort men det kommer säkert ngt annat fiffigt tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen

Tack för tipset ,det är ju som du säger att man kan blåsa rent hela motorn när allt är bort plockat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Power UP har haft en roslösare (RXR Rostborttagare 2,5 dl ca 40kr  juni 08) blandas med vatten,bara att hälla i kyl kanalerna och låta stå ett par dagar har själv provat på en gammal rostig förgasare till en vetrantraktor den vart som ny.

Problement är att få tag i röstlösaren. Tele nr till Power Up Sverige AB är 08-556 60970

Ring och kolla !

MVH Christer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...