waccas 0 Postad 19 Januari , 2009 Hej på er alla . Jag har en b-30 vp 170 ,jag har plockat isär motorn jag skall renovera motorn,har en fråga angående kylkanalerna som går i toppen samt motorn finns det någon bra lösningsmedel som man kan hälkla i kanalerna så att eventuellt rost löser sig,jag har skrapat så mycke jag kan med en svets tråd i kanalerna och fått en del rostflagor.Har även blåst med tryckluft Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sjgp 0 Postad 21 Januari , 2009 själv gjorde jag en myrslok av kopparrör från dim 42 ner till 12 och sög sedan med en vattendamsugare gick faktiskt bra . Men jag hade båten i sjön när jag gjorde det. Om du har motorn ute ur båten och blocket rent varför inte en riktig högtryckstvätt dränka in det angripna med ngt lösningsmedel på med regnkläder och blås på ( gissar att det lär spruta åt alla håll ). Så skulle nog jag gjort men det kommer säkert ngt annat fiffigt tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 21 Januari , 2009 Hej igen Tack för tipset ,det är ju som du säger att man kan blåsa rent hela motorn när allt är bort plockat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Claas 0 Postad 21 Januari , 2009 Hej! Power UP har haft en roslösare (RXR Rostborttagare 2,5 dl ca 40kr juni 08) blandas med vatten,bara att hälla i kyl kanalerna och låta stå ett par dagar har själv provat på en gammal rostig förgasare till en vetrantraktor den vart som ny. Problement är att få tag i röstlösaren. Tele nr till Power Up Sverige AB är 08-556 60970 Ring och kolla ! MVH Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser