Minbus 0 Postad 19 Januari , 2009 Hejsan ! Undrar om någon har erfarenhet av TV, DVD och stereo som skall inköpas och monteras på en Nimbus 26 DC. Håller på att leta en lösning och det finns antagligen en hel del alternativ : PC med TV-modul Skärm med boxer TFT/LCD TV med inbyggd boxer och DVD Bilstereo med integrerad 6-10 tums skärmar osv vad kan vara smartast ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 19 Januari , 2009 Hej. Börja med att hitta lämplig plats att montera tv,n. Sedan utgå ifrån hur långt från tvn du kommer att sitta. Sedan är d bara att hitta lämplig storlek.. Förmodar att du ska montera detta i ruffen/cabinen??? Jag skulle skippa bilstero grejerna. Dessa skärmar är så små att d bara blir jobbigt att titta på i längden. Detta är och förblir prylar passande bilar där man har typ 1/2 meter till skärmen.. Pc med tv modul, ja om du planerar på att även använda trådlöst bredband så kan d vara ett allternativ. Lapptoppar är ju förhållandevis prisvärda nuför tiden så visst skulle detta funka. Samma där köp inte en med för liten skärm.. Problemet med dessa är att dom kan vara ömtåliga och blir svåra att montera i båten. Men helt klart ett allternativ.. En lcd med motagare, funkar alltid bäst. Båtgrannen som använder båten mer eller mindre som sommarstuga har detta. Och d är nog den smidigaste lösningen. Lättast att montera och kräver minst plats.. Jag kör med en liten lcd på 19 tum och dvd i min båt.. Detta monterat på en utskjutbar arm som enkelt hakas av och stuvas undan. Dvdn är en liten variant som har tagit plats i ett av skåpen.. Allt beror ju på var och hur man har tänkt att nyttja detta, finns ju så många ställen man kan sitta o glo på tv. Därför har jag min mer eller mindre bärbar så att jag kan sitta på akterdäck o kolla om jag vill.. Nåja lite råd iaf.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 Januari , 2009 Jag har en 26 lcd på väggen, men den vill ha 10 Ah så den körs endast vid landström. En liten bärbar med tv-kort duger bra när man är hänvisad till batteribanken och den nöjer sig med mindre än en tredjedel. Fast den stora tv,n används endast när andra vill se på tv, jag gör det nästan aldrig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 19 Januari , 2009 Vad som är smartast kan väl diskuteras.. Men, jag har en TFT/LCD TV med inbyggd boxer och DVD, en Nextbase 19-tum widescreen (HD-ready) med analog & DigitalTv, DVD, HDMI, VGA och standard videoingångar USB-slot för AVI-filmer på minnes-pinne. Funkar klockrent och drar c.a. 3,5A (går direkt på 12 Volt, 220 Volt via inkluderat nätaggregat). Senast ändrad av Gunnar_ | 19 januari 2009 | 20:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser