GustavB 9 Postad 19 Januari , 2009 Hej! Här får ni en rejäl utmaning Jag har kommit över en gammal genua till båten, och segelmärket är bortsliten förutom lite små detaljer i kanten (se bild). Nu undrar jag om någon utifrån det lilla som syns ändå kan identifiera segelmakaren. Det vore ju kul att veta. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 19 Januari , 2009 Försöker en gång till med bilden... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 19 Januari , 2009 Ja, jag tror att ett av mina segel har det märket, men kan inte komma på vad det är. Ska kolla vid nästa tillfälle. Mitt segel borde i alla fall vara sytt på Marstrand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 75 Postad 20 Januari , 2009 Kan det vara Boding-segel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 21 Januari , 2009 Nae, så här ser ett Boding-märke ut. Fast det kan ju ha förändrats med tiden förstås. Nån som vet bättre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 24 Januari , 2009 Boding är det nog. Jag hade ett storsegel med sånt runt märke på min förra båt. Tror att det seglet var från början av 90-talet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eustace 0 Postad 25 Januari , 2009 Vill bara hålla med Herr Klinga. Då jag läste denna tråd första gången så tänkte jag spontant att det var ett Boding, hade det på förra båten jag med, men gick in på deras hemsida och såg då att det såg annorlunda ut. Men mina segel var också av äldre modell så det är nog så att deras märke har ändrats på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 26 Januari , 2009 Hej Varför inte mejla Bodding och fråga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser