ado1 0 Postad 19 Januari , 2009 Hej, jag har en liten fråga! jag fick med ett ekolod/gps som heter lms-522c från lowrance, minneskortet som sitter i står de navionics på. Min fråga är, vilket program använder jag för att kunna se waypointsen och lägga in kartor o sånt? för just nu finns de hela västsverige, vättern vänern. tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay225 0 Postad 19 Januari , 2009 Hej Jag har ett likadant lms-522c. Förra året va jag inne på Navpoints hemsida och laddade hem en pdf-fil, se en copy nedan. (jag var inne nu, men hittade inte denna pdf igen). De blev lite knepigt me texten när ja klistrade in den, hoppas du fattar ändå. Detta funkade för mej. /Håkan Så här aktiverar du ett Navionics sjökort i din Lowrance-Eagle Kartplotter! Lägg i kort i kortläsaren – tryck MENU – välj Kartdata… - välj Navionics kartval – markera det område som du vill ha presenterat i din kartplotter – tryck EXIT upprepande gånger tills du är ute ur alla menyer. Lägg i kort i kortläsaren – tryck MENU – välj Kartdata… - välj Navionics kartval – markera det område som du vill ha presenterat i din kartplotter – tryck EXIT upprepande gånger tills du är ute ur alla menyer. Lägg i kort i kortläsaren – tryck MENU – välj Kartdata… - välj Navionics kartval – markera det område som du vill ha presenterat i din kartplotter – tryck EXIT upprepande gånger tills du är ute ur alla menyer. 13GXL3 innehåller: 15GXL3 innehåller: 17GXL3 innehåller: 5G407XL Inland water (Vänern, Vättern, Mälaren, Hjälmaren, Stockhlom) 5G198s Åland Syd 5G286s Åland Väst 5G117s Norrköping (Studsvik to Flatvarp) 5G347s Oskarshamn (Gammelbyviken toTimmernabben) 5G153s Gotland5G346s Öland 5G345s Åhus to Karlskrona 5G344s Bornholm5G215s Malmö (Simrishamn to Barsebäck) 5G085s Skälland 5G334s Varberg to Höganäs 5G335s Göteborg (Orust to Klosterfjorden5G399XL Västra Danmark – Västra Tyskland. 5G410XL Skagerrak (Oslofjorden, Anholt, Norra Danmark) 5G417XL Södra Sverige - Norra Tyskland.5G406XL Bottenhavet (Härnösand, Stockholm, Åland,) 5G400XL Östersjön (Norrtälje, Åhus) 5G303s Haparanda 5G307s Örnsköldsvik 5G309s Luleå (Bodön. To Byske.) 5G310s Skelefteå (Byske to Ratan) 5G312s Sikö ( Bjurön to Drivan )Ver 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ado1 0 Postad 20 Januari , 2009 Jag förstår inte riktigt vad du menar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maltez 1 Postad 20 Januari , 2009 Jag tror att SEaRay missuppfattade din fråga..... Du vill ta upp kartorna i datorn, eller? För att läsa navionics sjökort måste du ha en speciell kortläsare. se navpoints hemsa...eller soltek.se kan ha mer info Waypoints och rutter och sånt kan du lagra på ett SDkort i plottern och sedan ta upp i t.ex Fugawi. Ett problem som jag upptäckt med min 5300Ci är att punkterna i en rutt inte tidssätts, dvs du ser spåret men inte när du var där och då kan du inte heller få fram fart. Nu gör ju inte det något om du bara vill ha över dina waypoints, men som jag hade det tidigare, när jag använde min handhållna Garmin där positionerna även tidssätts, så använde jag spåret som loggbok. Det har jag inte fått att fungera men min Lowrance... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay225 0 Postad 21 Januari , 2009 Stämmer, jag missuppfattade frågan. Och har inget bra svar heller. Hittills har jag bara kört direkt på kartan, inte tagit ut några rutter eller waypoints. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser