Sakkunnig 3 Postad 19 Januari , 2009 Jag brukar varje år åka till nordnorge för att havsfiska och varje gång blir det på någon fiskecamp där boende och båt ingår. En underbar fiskeupplevelse som tyvärr är ganska dyr om man skulle vilja göra det oftare. Jag har någon gång för länge sedan hört från någon som hade ett intressant alternativ till detta boende. Personen i fråga hade köpt sig en äldre fd fiskebåt som var lite ombyggd till fritidsbåt. Han köpte båten på plats i Norge för ca 80 tusen eller nåt sånt. En 12 meters träbåt. Vad jag kommer ihåg så var han mycket nöjd med en sådan lösning (han vågade väl inte erkänna annat). Han hade båten liggande året runt inne i en fjord i en hamn. Där hade han en bekant på orten som mot en mindre ersättning såg efter båten då och då. På det sättet kunde han i princip varje långhelg ta bilen de 4-5 timmarna det tog att ta sig dit och då få sig några dagar med fiske och boende på båten. I teorin fungerar det ju fint, men som båtägare så vet jag att teoretiskt båtägande och praktiskt båtägande är två skillda saker. Därför tänkte jag höra om någon här har erfarenheter av liknande lösning? Vore väldigt tacksam för alla råd, tips och varningsfingrar som jag kan få. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser