Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
ado1

Köpa ny båt!?

Rekommendera Poster

hej, jag skulle vilja ha hjälp med att köpa en ny skuta, priset får max vara 80 tusen kr och det ska vara en båt som klarar sig ganska bra i högsjö. (kusten) motorn ska vara en fyrtaktare o tillräckligt stark för att kunna dra vattenskidor med. Båten ska mest användas till fiske, vanligt jerk, vertikal men även trolling. Man kan säga en allroundbåt men ändå fiske.

har hittat en ryds 485dl från 96 med en helt ny mercury 50 hk fyrtakt för 70 tusen. låter de vettigt?

tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter vettigt, även om den inte är särskilt lämpad för högsjö. I så fall är det lite större skrov med djupare v-botten du ska titta på. Och då behöver du också en större motor. Och då blir det lite dyrare än 80 kkr... Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo men vi kommer knappt åka ut på högsjö. Mest insjöar o trolling efter gös!! vi kommer max vara 3 personer i båten men oftast 1-2!!? då borde den duga?!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller finns de någon annan båt i den klassen?? som är naturligtvis bättre!!??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att rydsen är ett mycket bra val

Men en 50hk motor är i klenaste laget, jag hadde gått upp lite i storlek

Vi har haft en 485 DL i släkten med en honda på 50hk och det var lite klent

Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmm, är det inte 50 som är max till den?? ja men den funkar väll utmärkt med en sådan?? vi har inte hur bråttom som helst? den gör väll typ 25 knop eller ngt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en kamrat som på sin Ryds 478 drar vattenskidor med 40hk. Så visst funkar det, men oftast om man får välja vill man alltid ha mer kraft och mindre förbrukning. =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...