Speldosan 0 Postad 18 Januari , 2009 Hej......! Är det någon som har erfarenhet av en tv-antenn för marint bruk som heter TRIAX UFO-Marin? Den säljs bl.a. av ELFA. Fungerar den placerad i masttopp tillsammans med Win-TV på Lap-Top? Bästa pris......VAR? http://www.triax.se/Produkter/Antenner/Marine.aspx?productId={59108BD9-6BAD-4F07-B092-25636447D9D6}&Tab=0 snart är det sommar.........håll ut.......! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 18 Januari , 2009 Jag kan inte säga att jag kört en längre test med Tiax antennen. Det jag vet är att jag får en kanonbild på vår tv med antennen. Jag har testat både ute i skärgården där jag vet att det är dålig täckning samt labbat hemma. Antennen har jag haft uppe på biltaket varför jag inte kan säga hur mycket bättre det blir långt uppe i masttoppen (ifall den nu behöver placeras så högt). Bästa pris, är inget jag söker ihjäl mig efter. Jag köpte antennen på ELFA. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 18 Januari , 2009 Har kört med triax ufo i flera år på olika båtar och är mycket nöjd, har den plaserad i masttoppen och har aldrig haft problem med bilden (utom när jag av mistag använde den som VHFantenn) kan klart rekomenderas!. Övervägde starkt att köpa en likadan hem! Tyckte att priset på elfa var ok! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 Januari , 2009 Vad är Mätningsspänning 230 Volt eller skall det va Matningsspänning 230 V Det står också; Antennen levereras med batterifilter, universalklämma och F-kontakter. Går den att köra direkt på 12-Volts sytemet eller måste man ha en konverter eller lång förlägningssladd tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 18 Januari , 2009 Vad är Mätningsspänning 230 Volt eller skall det va Matningsspänning 230 V Måste vara fel. Citat ..levereras med batterifilter... dvs den måste gå på 12V. Annat är orimligt i en båt. Min UFO drivs på 12V. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 18 Januari , 2009 Tidigare levererades samtliga UFO antenner (både marin och den andra) med filter/förstärkare som drevs via 12v/fransformator. Numera levereras Standard ufon med 230 stickpropp och endast ett antennuttag, medans Marin modellen drivs med 12V och har två uttag (tex för tv och radio) troligen för att kunna sälja Marinmodellen lite dyrare. Gjorde själv den missen när jag bränt min antenn med VHFen, men jag kunde ju använda det gammla filtret. Universalklämman är ett enkelt mastfäste. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser