Swat 0 Postad 17 Januari , 2009 Kan någon ge mig ca skillnaden i vikt mellan en 40, 50, och 60 hk 2 taktare, årsmodell ca 99 till 00. Ska byta motor på min förstärkta Buster RS, och hade tänkt mig en femtio hästars, men sextio verkar mycket lättare att hitta. men med anledning av att jag inte vill att den ligger för djupt i vattnet så är vikten avgörande. Tack på förhand! G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sjgp 0 Postad 17 Januari , 2009 Har du kollat vilken max motor styrka din båt är godkänd för ? Står det max 60hk är det bara tuta och köra . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 17 Januari , 2009 Flertalet tillverkare har sama motorblock som täcker en serie på 3 modeller. Bästamotorn brukar vara den svagaste och den starkaste den sämsta. Med detta menat antalet angivna hästar i förhållande till levereade hästar. Vikten är normalt sett samma på hela serien. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 17 Januari , 2009 Hoppsan! Kan du förklara det där lite närmare, Zinderella? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 18 Januari , 2009 Förklaring. Tänk dig att tillverkare X har en serie på 30-40&50hästar med samma block.Tillverkare Y har en serie på 50-60& 70 hästar med samma block/motor. Det som skiljer dem åt är motorstyrning och ev pluggar i insug eller avgassidan. Om du söker en motor på 50 hästar så är det för mig självklart att motorn med 50 hästar är den starkaste detta påvisas i alla tester och gäller båte 2&4taktare. Med detta menar jag inte att det är ett sämre val i alla lägen att välja den från tillverkare X parametrar som vikt och pris påverkar även valet. Hoppas att detta tydliggör mitt tidigare förenklade inlägg ? /Zinderalla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser