Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
Rugge

Värmare Pan2000

Rekommendera Poster

Hej!

Ngn som har erfarenheter av en värmare Pan2ooo ? Eller tipps om enkla värmare i den klassen?

http://www.pan2000.se/

Skal bara värma en liten hytt, så jag behöver ingen dyr Wallas eller likande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jodå, den fungerar fint som en reservvärmare när man är vaken.  Den kräver ju en värmekälla så klart, en gasol eller spritspis.  Med andra ord något som brinner och tar sin förbränningsluft från det utrymme som ska värmas, inte att rekommendera att ha igång när man sover.  Varenda gång jag skriver att man inte ska ha något, heatpal, pan2000 eller något annat som brinner, i det utrymmet man sover i (när man sover), så får jag skit för det. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har man bara koll på lufttillförssel, o brandvarnare så borde det ju vara ok att sova med en Pan2000, den har ju överhettningslarm, samt om man startar köket så kan det ju brinna tills bränslet tar slut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den här har ju avgasslang!

Förbränningsluften går alltså ut ur båten och ny luft kommer in och ersätter den förbrända. Luftcirkulationen är därmed igång och inte värre än när man låter en brasa brinna i en stuga. Alla vet väl vad frisk luft det blir då.

Det som är farligt är när man förbränner luften i ett utrymme utan att ny luft tvingas in i båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Lite sent svar men...

Min kompis gjorde en långtur från sthlm till ryska gränsen och tillbaka i en Targa 31. Jag följde med delsträckan ryska gränsen till Alta. Det var ganska kallt under hela turen (runt v30). Enda värmekällan var en pan2000 och det fungerade ganska bra tycker jag. Värmen kom omgående.

post-10006170-1394235866,3451_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...