Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Gäst Mari

Finns det bra allväderställ som inte kostar skjortan?

Rekommendera Poster

Gäst Mari

Är det någon som har några bra erfarenheter av några allväderställ som är regntäta, vindtäta och som andas? Visst är Musto mm. mycket bra men just nu är jag ute efter något billigare alternativ. Har ni något att rekommendera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv köper jag mina sjökläder (regn- vindtäta och andas) på t ex Stadium. Kanongrejor tycker jag om deras egna märken som ofta är fullvärdiga plagiat av märkeskläder, använde dom i helgen i diverse blåst och åskskurar och var helt torr inunder. Men vill man ha fina märkeskläder så får man slanta upp extra bara för märket många gånger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ett (tyskt?) märke som heter Jeantex som gör ganska billiga sjökläder. Ett annat lågprismärke är brittiska XM. Jag vet inte om dessa går att få tag på i Sverige. Johannes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla på www.westcoast.nu De har lite billigare kläder än Musto som är riktigt snygga (även om de inte är superbilliga). Dessutom har de byxor och jacka som är gjorda för tjejer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varning för Westcoast! Se under Seglarsnack! Många har drabbats av sönderfallande tätskikt. Mitt ställ har vissserligen tätskiktet kvar, men det läcker ändå rakt igenom. Bortkastade pengar; satsa på GoreTex eller åtminstone ett någorlunda välrenommerat fabrikat. Westcoast dyker ju bara upp på mässor och tillfälliga jippon....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...