Gå till innehåll
lördag 18 januari 2025
Lirare

formula 27 pc...

Rekommendera Poster

hej jag har precis inköpt en formula 27 pc och undrar om det finns någon annan  som har en lite erfarenheter av denna båt? typ lite info hur den uppför sig i vattnet,bränsle förbrukning ,osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har bara provat den med dubbla v6or, då jag själv var intresserad av en sådan men ville ha en med Enkel V8. Den jag körde gick hur fint som helst i sjön, Formula är ju kända för att ha bra skrov. Bra genomgående kvalitet, helt i klass med Nordiska Dcar som Windy, Nimbus etc.. Eftersom d bara var en kort liten testrepa så vet jag inte så mycket om förbrukningen i olika farter. Men vi låg på mellan 2,2 L och 2,5 L dist enligt flödesmätaren i marshfart typ 23-24 knop eller så. Toppa den aldrig så jag vet inte men den gjorde enligt ägaren 35 på topp. Formulan finns ju med lite olika motoralternativ vanligast är dubbla v6or, sedan kad diesel. Och tyvärr ovanligast singel V8a.

Dock får mina planer på båtbyte läggas på hyllan ett tag till, och Baylinern får se fram emot ännu en sesång i min ägo..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack , i min sitter det dubbla merc. 5,7 bravo 3 drev

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Är det Formulan som låg i Åkersberga som du köpt? Jag var själv och kollade på den men jag tyckte att det var lite mycket jobb... hoppas du kan få stil på denGlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

knappast om du ska hålla på o åka skidor o sånt...  fokus!!  fokus mannen!!!Foten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hahaha lite sem . måste man ju ha på vintern med. men nu e d fullt ös igen !!!!  snygg den va din pärla har inte sett den förrän nu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du lär nog få se en hel del av den om några månader...   e lite sugen på att köpa en annan som jag e lite kär i. men det hänger på hurvida det går att avyttra skutan.

har till slut fått fart på elverket, ska bara ställa in lite innan den åker ner i motorutrymmet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hallå vart tog du vägen i söndags.....  åkte du vilse eller????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry, du vet, ungar, grinig kärring, vm i fika med alla bekanta, osv..   tid e det man har minst av...  tröstade mig med att köra elverket i garaget, får övertryck i kylsystemet...  börjar tröttna rejält på skitet, ska göra ett sista försök att lufta den ordentligt o hoppas.

hur gick det för dig???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fick ingen gnista på stiften så jag märkte att fördelar kuggen var paj. hitta en ny på internet idag!!!bara att tömma tråget och testa igen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ena motorn ska vara bytt och genom gången.. men d ska man väl inte tro på om man kikar hur d ser ut ... så jag ska grotta mig igenom dom tänkte jag så ska nog dom vara fixade till sommaren..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...