Gå till innehåll
lördag 14 december 2024
thundergod

Nya Nimbus 335

Rekommendera Poster

Vad tror ni om Nimbus nya 335a? Verkar ju som man med den och den större som kom i höstas moderniserar sig rejält vad gäller designen.

Blir det nya coupeprogrammet någon succé? den gamla 320 har ju varit deras mest sålda båt i många år nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej själv jobbar jag på Nimbus och jag tror att 335 kommer att bli stor succè ser riktigt bra ut och store brorsan (365) kommer att slå stort med.

Kommer inte att bli besviken vid köp kan låva det

///wallden  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt klart en intressant båt då denna båt med stor sannolikhet ersätter N320 som varit Nimbus storsäljare och en stor svensk exportprodukt.

Såg 365:an i Hamburg i höstas och den visade på mycket nytänkande. Ett par smågrejor blev man dock funderandes över; Man har gjort en hel täckskiva över pentrydelen. Detta gör att man inte kan sätta ner något i vasken utan att behöva lyfta hela skivan först. Dessutom var kranarmaturen inte engreppsblandare, den måste kunna vridas ner när man lägger ner täckskivan. Tror inte folk som betalar de pengarna förväntar sig en gammaldags tvåkransblandare.......

Hur blir det på akterdäck då sjön slår in? Jag tror att det kommer att bli blött på hela akterdäck vid sjögång, samt vid minsta sjö från SB....Svårt att lösa problemet på en walkaround men det bör gå på något sätt, kanske med en dräneringsränna som löper längs kapellets utsida i akterdäcket....

Den fasta rutan över styrplatsen var nersänkt i taket. Den måste upp flush med taket, annars kommer där väldigt ofta stå vatten som, när det torkat, ger trista avlagringar.

Båten som ställdes ut var antagligen en förproduktion och jag tror att folket på Nimbus redan har åtgärdat dessa småfel tills släppet av 335:an.

Är det någon som hört fakta om fartresurser, bränsleförbrukning osv? Speciellt förbrukningen kommer att bli en avgörande faktor tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har precis köpte en 335C m D4-300. Jag har provat ett antal 320 med diverese motorbestyckning (D4-260 är bäst). Jag gillade inte 320 pga lösningen med sittgruppen i salongen som kändes 80-tal dvs Nimbus 3000/3003. Sidodörren i 335an är kanon. Det tillsammans med uppgraderingen av salongen, toaletten och förpiken fällde avgörandet. Givetvis inte att glömma att denna har ett nytt skrov samt jag gillar promenaden på styrbord. Jag provade en Aquador 32C (hopplös båt!) och en 28C förra hösten och detta med sidodörren kändes verkligen som nytänkande i denna typ av båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tittade på den på mässan, och även Aquador mfl.

I den klassen känns det som 335 an är helt överlägsen nu faktiskt. Faktiskt även om man tar med priset i beräkningen. När jag räknade blev Aquador 32 an dyrare än Nimbusen vilket inte på långa vägar är motiverat enligt mig iaf.

Tror helt klart Nimbus har en bra framtid närmaste åren med de nya Nova S modellerna och Coupe serien.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Innehållet verkar helt ok, även om jag inte skulle våga mig på att ha vita dynor i en båt, och skrovet är skäkert bra i sjön men jag blir faktiskt lite orolig över att de stora svenska motorbåtsbyggarna inte är med på den Retro-trend som präglar premium-klassen Kolla på

http://www.menkenmaritiem.nl/nl/the-hudson-36.html

http://www.americantugs.com/

http://www.skagerboat.no/

Så det kanske är de dax att  Storebro och Nimbus tar en titt på sina Storö IV och Nimbus 26 om de vill vara med och leka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Marexxxx: färgen på dynorna finns det säkerligen en hel färgpalett att välja från..

snygga båtar du länkade till, men knappast några storsäljare väl? Lite mer åt lobsterlooken kanske på den första.. riktigt snyggt men de verkar inte ha fått fotfäste här än.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till en fin båt! Och välkommen till MG!

Jag har också tittat på 320, Aq 28/32 och nu på 335 och 365. Förstår inte riktigt vad du menar med att 320-ans sittgrupp i salongen kändes som 80-tal. Är den inte likadan på 335-an?

Vad gäller 365-an gillar jag det mesta men hade missat takluckans nedsänkning. Håller med om det där att det är fånigt att behäva vika ner kranen i pentryt för att få på skiva men den största nackdelen som jag ser det är ändå att det bara är en taklucka. Att ha en på var sida verkar mycket smartare så att inte hela båten behöver bli blöt en regnig dag när rorsman behöver lite runtomsikt vid tilläggning. En stor blir också ganska tung att hantera har jag märkt på tidigare båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...