excel319 501 Postad 21 Januari , 2009 Fredric skrev: Det som stör mig är att jag tvingades använda en annan mjukvara för att brygga ihop AC adaptern med RS232-kabeln. Väntar på svar från Clas Ohlson om kabeln är av rätt standard. När man googlar på RS 232 ser det ut som att den håller NMEA 0183 std. Skulle vara bra om jag hittade lämplig sjökortsmjukvara, då skulle jag ju garanterat se att allt funkar. Om ngn har en download-länk så är jag tacksam. Om jag då lägger ut förslag på var Fredric kan få tag på programvara för att prova att uppkopplingen fungerar, så måste det vara en hjälp, eller??? Jag förstår inte ditt svar KillerBoo Senast ändrad av excel319 | 21 januari 2009 | 07:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 21 Januari , 2009 Vad jag menade, utan att jag kanske uttryckte mig tydligt, var att han vill ju se att hans plotter funkar tillsammans med laptopen. Att han kan lägga in waypoints, rutter osv. Då meande jag att SeaClear tillsammans med andra sjökort kanppast hjälper honom. Kanske missförstod jag tanken med ditt svar, men hur hjälper SeaClear honom att kolla om han kan lägga in waypoints i Garminplottern med tillhörande sjökort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 21 Januari , 2009 Grattis! Dom har visst bättrat sig... Då är det bara att vänta på att jag också får svar... Nu har du visst fått ordning på dina grejer, så då är det bara att fixa BlueChart Atlantic. Det finns säkert dumpat i nån vik, du får dragga lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser