Gå till innehåll
lördag 18 januari 2025
Killroy

Bennett trim tabs - Garmin ?

Rekommendera Poster

jag vill köpa nån slags indikator till trimplanen, så man vet hur dom står..

Bennett har ett kit som är NMEA200 kompaibelt, det låter ju skitbra, jag har en Garmin 4010 och hadde hoppats att det skulle funka till den.

Har dock lite svårt att få nått vettigt svar, enl Bennett så tillgodoser dom inte protokoll för tex garmin, nån som vet med säkerhet hurvida garmin har Bennett-protokoll i sina uppdateringar eller nått..

//T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha, här var det ont om kunskap...

Så jag tar mig friheten att svara på min egen fråga, mest ifall nån undrar..

jag fick detta från garmin uk.

The GPSMap 4xxx/5xxx units will be able to display the engine/tab trim from a NMEA 2000 input. You will be required to set up a NMEA 2000 backbone consisting of 3 T-Connectors, a 12V NMEA 2000 power cable, a male and female terminator, a drop cable to connect the backbone into the chartplotter and the Trim tab sensor. The network is very straight forward to set up as all of the connections are 'plug and play'.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Garmins program kan inte omvandla NMEA2000 så tyvärr kan du i dagläget inte få trimplanens läge på din Garmin. Bl a Lowrance & Yamaha använder NMEA2000.

Du får vänta det är en lösning på väg, alternativt köpa TPI2000 eller EIC5000 Bennett indikatorsatser.

Tabman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...